Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن گفت: تزریق این واکسن کرونا به عنوان دوز سوم می‌تواند آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ناشی از واکسن‌های غیرفعال را تا ۲۵ برابر افزایش دهد.

ساغر براتی، مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن در نشست خبری صبح امروز درباره نتایج فاز سوم مطالعه بالینی این واکسن گفت: واکسن اسپایکوژن حاصل همکاری مشترک شرکت "وکسین" استرالیا و سیناژن ایران است؛ شرکت سیناژن زیرساخت تولید محصولات پروتئینی را داراست، کار شرکت وکسین استرالیا، تحقیق و توسعه واکسن است، ولی این شرکت توانایی تولید انبوه را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنولوژی از وکسین به سیناژن منتقل شده و تولید در شرکت ایرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: مطالعات حیوانی در استرالیا و آمریکا انجام و مقاله در مجله وکسین منتشر شد، واکسن ایمن بود و تحمل‌پذیری مناسبی داشت و موفق به القای آنتی‌بادی‌های خنثی کننده علیه قسمت‌های مهم ویروس شد؛ راسو‌ها با ویروس مواجهه داشتند و دو هفته بعد از تزریق واکسن، ویروسی در بینی‌شان مشاهده نشد که این نتیجه می‌تواند به این معنا باشد که تزریق این واکسن احتمالا در صورت ابتلا از انتقال به دیگران جلوگیری کند.

بیبشتر بخوانید: آیا موج ششم کرونا آغاز شده است؟ براتی افزود: فاز یک بالینی روی ۴۰ نفر در استرالیا با هدف بررسی ایمنی انجام شد و طبق نتایج، واکسن ایمن بود، با توجه به نتایج مطلوب فاز ۱ ارائه نتایج به سازمان غذا و دارو انجام و فاز ۲ مطالعه در تهران روی ۴۰۰ نفر انجام شد، این واکسن در دو دوز ۲۵ میکروگرم در فاصله سه هفته تزریق می‌شود.

مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن با اشاره به نتایج مطالعات بالینی واکسن اسپایکوژن اظهار کرد: این واکسن ایمنی زایی ۸۷ درصدی داشته و هر دو مسیر سیستم ایمنی را فعال کرد. سرم افراد واکسینه شده در مواجهه با سویه‌های مختلف کرونا از جمله الفا، بتا، گاما و لاندا قرار گرفت و توانایی خنثی سازی مطلوبی نشان داد. شایع‌ترین عارضه موضعی، درد محل تزریق بود و بیشترین عارضه سیستمیک خستگی بود.

وی با بیان اینکه واکسن اسپایکوژن به بیش از ۱۷ هزار نفر تزریق شده است، توضیح داد: این مطالعه در شرایط شیوع دلتا انجام شد و در نتیجه اثربخشی محاسبه شده، اثربخشی نسبت به واریانت دلتاست که مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفت.

مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن بیان کرد: فاز سوم به عنوان دوز بوستر روی ۳۰۰ نفر در بازه سنی ۱۸ تا ۹۰ سال انجام شد که این افراد بیماری‌های زمینه‌ای نیز داشتند بنابراین رده‌های سنی متنوعی را در بر گرفت و افراد با بیماری زمینه‌ای وارد مطالعه شدند و بنابراین قابل تزریق به غالب افراد است.

وی درباره جزئیات فاز سوم مطالعه واکسن اسپایکوژن به عنوان دوز بوستر عنوان کرد: واکسیناسیون قبلی افراد بر پایه پلتفرم‌های مخالف شامل سینوفارم، برکت و استرازنکا و اسپوتنیک و اسپایکوژن بوده است. در افرادی که واکسیناسیون اولیه بر مبنای پروتیین نوترکیب بود ۱۱ برابر افزایش غلظت آنتی بادی‌های خنثی‌کننده را نشان دادند و در افرادی که واکسن غیرفعال زده بودند ۲۵ درصد افزایش غلطت آنتی بادی مشاهده شد؛ بنابراین به طور کلی تجویز واکسن اسپایکوژن به عنوان بوستر می‌تواند واکسنی ایده‌آل به عنوان دوز یادآور تمام واکسن‌ها در نظر گرفته شود.

مسئول علمی پروژه این واکسن گفت: پلتفرم واکسن اسپایکوژن پروتئین نوترکیب است که ایمن است و همچنین مطالعه واکسن در افراد با بیش از ۷۷۰۰ بیماری زمینه‌ای انجام شده بنابراین نتایج آن قابل تعمیم به جامعه است. خطوط تولید دارای تأییدیه از اتحادیه اروپاست و واکسن در ترکیبات خود از جیوه استفاده نمی‌کند.

به گفته وی مطالعه فاز حیوانی چاپ شده، فاز دوم در مقاله معتبر سابمیت شده و تحت داوری است و ممکن است این فرآیند کمی طول بکشد.

وی درباره تأییدیه سازمان جهانی بهداشت گفت: تاکنون دو جلسه با سازمان جهانی بهداشت داشتیم و در حال تکمیل مدارک برای ارسال به این سازمان هستیم.

خشایار روشن‌ضمیر، معاون تحقیق و توسعه این شرکت، درباره ظرفیت تولید واکسن اسپایکوژن گفت: ظرفیت تولید ۴ میلیون دوز در ماه را داریم و ۶ میلیون دوز تحویل دادیم و ۶ میلیون دوز دیگر آماده تحویل داریم.

وی افزود: برای صادرات به کشور‌های دیگر اقدام کرده‌ایم، اما اولویت این است که نیاز دوز بوستر داخل کشور را تامین کنیم و در آن صورت می‌توانیم به کشور‌های دیگر صادر کنیم و ظرفیت تولید ما نیز برای صادرات کافی است. از سوی سازمان جهانی بهداشت فرایند بررسی واکسن‌های کرونا به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/ برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا اسپایکوژن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا اسپایکوژن عنوان دوز آنتی بادی انجام شد واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد حسنی عصر یکشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی بیجار اظهار کرد: شاخص راه روستایی در شهرستان بیجار از میانگین استانی پایین‌تر است و در خصوص افزایش این میزان تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی گفت: بر اساس کارهایی که از قبل انجام شده است اکنون میزان ۳۰ کیلومتر جاده روستایی در سطح روستا آماده فعالیت است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ادامه این پروژه بین ۱۵ تا ۱۶ کیلومتر پیمانکارانی انتخاب شده است.

حسنی افزود: در سال ۱۴۰۳ با تأمین اعتبار لازم در کمیته برنامه ریزی و با میزان قیری که دریافت می‌شود این پروژه انجام خواهد شد.

وی به ایمن سازی محورهای بیجار نیز اشاره و اعلام کرد: توافقاتی با فرمانداری در خصوص تأمین رنگ و تابلوهای علائم جاده‌ای انجام شده است و از توان ماشین آلات اداره کل راهداری استفاده خواهد شد تا بیشترین کارایی را در مسیرهای مواصلاتی بتوانیم داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: در خصوص تأمین و تجهیز ماشین آلات تازه در راهسازی و حمل و نقل در شهرستان بیجار تصمیماتی اتخاذ شده است و چون پیمانکار در حال تأمین و خرید ماشین آلات است پس از تأمین سهم بیجار از این ماشین آلات در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به وضعیت کمربندی زاغه اشاره کرد و ابراز داشت: کمربندی زاغه بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان راهداری، شهرداری و فرمانداری بیجار منعقد شده مطالعات اولیه آن انجام شده است و اسناد مناقصه آن بارگذاری شده و ۱۷ اردیبهشت بازگشایی اسناد را داریم.

حسنی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده پیمانکار انتخاب شود و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 6091403

دیگر خبرها

  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد