Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:42:20 GMT

راندمان تولید در کشت و صنعت مغان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۲۵۸۲

راندمان تولید در کشت و صنعت مغان افزایش یافت

اسدالله محسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش زراعت شرکت به رکورد خوبی به لحاظ افزایش بهره‌وری دست یافته و در بخش باغات هم در مرحله داشت با استفاده  از سیستم آبیاری مدرن و هَرَس درختان اصلاحات لازم انجام شده است.

وی مشکل عمده شرکت کشت و صنعت مغان را زیرساختی عنوان کرد و گفت: در تولید شیر و زراعت با اِیجاد زیرساخت‌های اصلی می توان به نتیجه مطلوب دست یافت ضمن اینکه در سایر بخش‌ها  نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد:تدوین برنامه پنج ساله برای شرکت ضروری است و مدیران مربوطه برای شکوفایی و بالندگی هرچه بیشتر شرکت برنامه‌ریزی‌های لازم را در این مورد انجام می‌دهند.

محسن زاده با بیان اینکه سه هزار هکتار زمین دیم در کشت و صنعت مغان وجود دارد که یک هزار هکتار آن زهدار است  افزود: تلاش بر این است اراضی این شرکت از دیم به آبی تبدیل شود تا ضمن افزایش تولید ، تغییر الگوی کشت هم مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راندمان مصرف آب در این شرکت بالاست، گفت: در بخش زراعت ۵۰ میلیون مترمکعب اضافه آب در این شرکت مصرف می‌شود که ضروری است برای استفاده بهینه از آب در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

محسن زاده افزایش تولید در بخش زراعت و لبنیات شرکت را یاد آور شد و افزود: میانگین تولید شیر هر راس گاو  از ۲۷ کیلوگرم به ۳۲ کیلوگرم رسیده طوری‌که روزانه ۱۹۵ تن شیر در کارخانه لبنیات تولید می‌شود و در بخش زراعت هم شاهد افزایش تولید هستیم و هدف این است میزان تولید هر هکتار به پنج تن در زراعت آبی برسد.

وی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها افزایش ۲۰ درصدی تولیدات در این شرکت  مدنظر قرار گرفته است، افزود: در بخش زراعت برای راندمان سقف تعیین شده و پیش‌بینی بر این است میزان تولید در بخش زراعت نسبت به سال گذشته ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش یابد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب‌ها جهش تولید کشاورزی اشتغال پایدار اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید کشاورزی اشتغال پایدار جهش تولید کشاورزی اشتغال پایدار اردبیل بخش زراعت کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد