Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مازیار شیریان سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح ایجاد مسیر‌های ایمن و استاندارد دوچرخه‌سواری شهری یکی از نیاز‌های عمومی و ورزشی به شمار می‌رود، گفت: با وجود ارائه پیشنهاد‌های مختلف در این زمینه، تاکنون توجه چندانی به این موضوع در شهر‌های استان به ویژه شهرکرد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در بیشتر شهر‌های کشور علاوه بر ایجاد مسیر‌های دوچرخه‌سواری، ایستگاه‌هایی نیز برای تحویل دوچرخه به شهروندان در نظر گرفته شده است.

تعریف مسیر دوچرخه‌سواری در محدوده‌ای از خیابان کاشانی و کمربندی ۱۵ خرداد و ایجاد پیست دوچرخه‌سواری در بوستان ملت و جاده سلامت از جمله پیشنهاد‌های این هیئت برای توسعه این ورزش در مرکز استان بیان شد.

بیشتر بخوانید

دعوت به اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان

محدوده بین مسیر رفت و برگشت جاده شهرکرد به فرخشهر نیز به گونه‌ای است که می‌تواند در همراهی با دستگاه‌های اجرایی و ایمن‌سازی جاده به یکی از مسیر‌های دوچرخه‌سواری در استان تبدیل شود.

ثبت دو باشگاه جدید دوچرخه‌سواری و افزایش آمار باشگاه‌های فعال این رشته به سه مورد در توسعه این ورزش در استان مهم ارزیابی شد.

علاوه بر ضرورت ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین مردم پس از خانه‌نشینی‌های اجباری و تعطیلی پی‌درپی سالن‌های ورزشی در اثر شیوع ویروس کرونا، افزایش مشکلات حمل‌ونقل شهری و آلودگی هوا نیز، نیاز به جانمایی و تعریف مسیر‌های دوچرخه‌سواری در شهر‌های استان را دوچندان کرده است.

کمبود مربی و داور دوچرخه‌سواری از مهم‌ترین دغدغه‌های این ورزش در استان است که تلاش می‌شود به زودی با برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت مربیان و داوران، زمینه بهتری برای پایه سازی این ورزش صورت گیرد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان هیئت ورزشی دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مجتبی جانی افزود: آموزش مستقیم رفتار ترافیکی کودکان در محیط خیابان ممکن است خطراتی داشته باشد، احداث و استفاده از فضای پارک آموزش یکی از روش‌های امن آموزش برای کودکان است؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع آموزش در راستای ارتقای ایمنی فرهنگ عبور و مرور و ترافیک کودکان، احداث پارک آموزش ترافیک ویژه کودکان در محوطه فرهنگسرای هادی آباد در حال اجرا است.   وی اضافه کرد: این پارک در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر و برخورداری از المان‌های شهری کوچک مقیاس برای کودکان ساخته می‌شود.    مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طراحی هندسی پروژه فوق انجام و فضا‌های مورد استفاده جانمایی شده است و پارک ترافیک مذکور دارای علائم راهنمایی و رانندگی، مسیر‌های دوچرخه و پیاده روی، مسیر‌های ماشین رو، ماشین‌های برقی و دوچرخه جهت استفاده کودکان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد