Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در چهارمین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه و همه جانبه دستگاهها را می طلبد.

به گزارش تین نیوز، وحید داعی با اشاره به عملکرد طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در سطح استان، بیان داشت: سهمیه اولیه استان در طرح اقدام ملی مسکن 2 هزار و  450 واحد بود که پس از برداشتن ظرفیت 5 هزار و 970 نفرثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 800 واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، اذعان داشت: پروانه ساختمانی 2 هزار و 703 واحد صادر شده است.
وی به شروع عملیات اجرایی 2 هزار و 823 واحد و اتمام فونداسیون 1هزار و 770 واحد اشاره کرد و گفت: 896 واحد در مرحله اجرای اسکلت، 348 واحد در مرحله سقف، 170 واحد سفتکاری و 3 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.
داعی ادامه داد: تاکنون 40 هزار و 612 نفر در 29 شهر استان نیز در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه کرده اند.
وی با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح طی 4 سال 40 هزار و 449  واحد است، افزود: از این میزان 20 هزار و 675 واحد مسکن شهری و تعداد 18 هزار واحد مسکن روستایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد :طرح آماده سازی سایت طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند با پیشرفت حدود 63 درصد در حال اجرا است.
داعی در ارتباط با شهرستان طبس نیز بیان داشت: قرارداد آماده سازی اراضی 50  هکتاری و 79 هکتاری طبس با شهرداری به عنوان پیمانکار مبادله شده و کار در حال اجرا است.
وی یادآور شد: در قانون جهش تولید مسکن بحث انتقال اراضی مازاد دستگاههای دولتی به راه و شهرسازی پیش بینی شده و دستگاههای دولتی مکلف به اخذ سند تک برگی برای ثبت در سامانه وزارت اقتصاد و داریی هستند.
وی با بیان اینکه در این قانون دستگاههای خدمات رسان مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای خدمات زیربنایی اعم از آب، برق، گاز و ... هستند، افزود: بانکها نیز موظفند نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تسهیلات این طرح بر اساس نرخ سود اعلام شده از سوی بانک مرکزی اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خراسان جنوبي نهضت ملی مسکن نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد