Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:11:45 GMT

خاطره جالب بازیگر نقش شِمر از بازی در مختارنامه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۳۲۷۶

خاطره جالب بازیگر نقش شِمر از بازی در مختارنامه

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد فیلی بازیگر نقش شمر در سریال «مختارنامه» گفت: اولین سکانسی که مقابل دوربین رفتم تا نزدیک صبح طول کشید. وقتی تمام شد، آقای داوود میرباقری خسته نباشید را گفتند و رفتند. بعد از چند قدم، برگشت و رو به من پرسید: «چی شده گنده‌بک؟!»

 محمد فیلی بازیگر نقش «شمر» در سریال «مختارنامه» در برنامه رادیویی «پرانتز باز» در پاسخ به این پرسش که داود میرباقری، کارگردان سریال «مختارنامه» از شما چه خواسته‌ای برای ترسیم شخصیت «شمر» داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پاسخ داد: آقای میرباقری به نوعی شاعر است، یعنی متنی که ایشان نوشته‌اند، هم شعرگونه است و خیلی راحت می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. ایشان هیچ‌وقت به بازیگرش نمی‌گوید که چه کاری را بکن و چه کاری را نکن، مگر اینکه اشتباه کند.

وی ادامه داد: میرباقری می‌گوید که شما کارت را انجام بده و من می‌بینم. اگر کارت درست بود که من حرفی با تو ندارم، اما اگر اشتباه و لغزشی داشتی من به تو می‌گویم و درستش می‌کنی.

یادم است سکانس اولی را که من کار کردم اینطور بود که با یاران شمر وارد خانه مختار می‌شدم و درِ آنجا در را با لگد می‌شکستم، وارد می‌شدم و نوکر مختار را می‌کشتم؛ مختار نبود و اهل و عیالش را دستگیر می‌کردم.

آن شب و آن سکانس خیلی پیچیده و سخت بود. وقتی کار را شروع کردیم، تا نزدیک صبح جلو رفتیم. تمام شد و خسته نباشید را گفتند و رفتند.

من ماندم که خدایا چه شد و چرا هیچ چیزی به من نگفتند و رفتند؛ در حالی که اولین سکانس من است و اولین بار و اولین روزی است که جلوی دوربینشان رفته‌ام، اولین بار است که دارم برای ایشان کار می‌کنم.

فیلی گفت: میرباقری ۱۰ قدمی که رفت، ظاهراً متوجه شده بود که من آنجا مانده‌ام و نمی‌دانم که باید چه کار کنم. او برگشت و عین دیالوگش این بود: «چی شده گنده بک؟!»

گفتم من متوجه نشدم که شما از این کاری که من کردم خوشتان آمد و خوب یا بد بود، چون هیچ ری‌اکشنی نداشتید. ایشان هم درپاسخ گفت که دوست داشتی برایت بشکن بزنم؟!

گفتم که نه، من انتظار این را هم نداشتم. حدود نیم ساعت در دکور کوفه چرخیدیم و برایم حرف زد. گفت که من اگر از کار یک بازیگری خوشم نیاید، ولش نمی‌کنم؛ جانش را به لبش می‌رسانم تا آن کار را بگیرم.

اگر هم چیزی نگفتم، مطمئن باش که خوب جلو رفته و کار و بازی و همه چیز خوب بوده‌است، نیازی نبوده که من چیزی بگویم. همین امر باعث شد که من قوت قلب بگیرم.

بازیگر نقش «شمر» ادامه داد: همان‌جا از ایشان پرسیدم که اگر شما از چیزی ناراحت شوید و من یا هر بازیگر دیگری نتوانیم انجامش دهیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت می‌نشینم و با همین پنجه‌ها دستم را در موهایم می‌کنم.

یعنی سرش را پایین می‌آورد و دستش را در موهایش می‌کند. خدا را شکر تا روز آخری که من جلوی دوربین ایشان کار کردم، هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد و همیشه راضی بودند، قوت قلب به من می‌دادند و این باعث می‌شد که من روز به روز تلاش کنم تا کارم را بهتر و درست‌تر انجام بدهم.

او گفت: البته آن لحن و بیان شمر را هم من یک مقداری ساخته بودم که صحبت کردن‌ها و دیالوگ‌هایم مثل همیشه نباشد. درواقع حرف زدنم طوری باشد که به شخصیت شمر بخورد و فکر می‌کنم که بد هم نشد. یعنی فکر می‌کنم لحن و گویشی که داشتم مورد قبول واقع شده بود.

 

نیما رئیسی، مجری برنامه پرانتز باز از فیلی پرسید: من فکر می‌کنم شما در تمام آثاری که بازی کردید یا صدا سر صحنه بود و یا خودتان جای خودتان حرف زدید، درست است؟

و فیلی پاسخ داد: بله، همینطور است. برای مثال در «روزی روزگاری» صدا سر صحنه نداشتیم و به واحد دوبلاژ رفتم و جای خودم صحبت کردم، اما برای «مختارنامه»، چون صدابردار داشتیم، همه صدا‌ها سر صحنه گرفته می‌شد.

او ادامه داد: مدیر دوبلاژ «روزی روزگاری» هم آقای ژرژ پطرسی بودند. به جای زنده‌یاد جمشید لایق هم آقای رضایی صحبت کرد که خیلی هم خوب این کار را انجام داد. درواقع صدا طوری انتخاب شده بود که شبیه صدای خود بازیگر‌ها بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین مختارنامه ش مر محمد فیلی مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین بازیگر نقش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد

امیر جدیدی در فیلم بیوگرافی «منصور» در نقش منصور بهرامی تنیسور مشهور ایرانی ایفای نقش می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین المللی شناخته می‌شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست و «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

منصور بهرامی تنیسور ۶۸ ساله متولد ایران، به دلیل سبک بازی سرگرم کننده و داستان زندگی خارق العاده اش، چهره‌ای محبوب در مسابقات بین المللی تنیس است.

او که در دهه ۱۹۵۰ در ایران به دنیا آمد، با استفاده از ماهیتابه به عنوان راکت شروع به یاد گرفتن تنیس کرد و از استخر به عنوان زمین بازی استفاده می‌کرد. او پس از انقلاب به فرانسه رفت و با فقر و بی‌خانمانی رو به رو شد و شبانه در خیابان‌های پاریس پرسه می‌زد و روز‌ها در رختکن استادیوم رولان گاروس می‌خوابید، اما هرگز امید خود را از دست نداد.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه بهرامی از طریق اراده قوی و تیز هوشی، پیچیدگی‌های زندگی را به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی طی می‌کند، در حالی که پیوند‌های پایداری با نماد‌های تنیس که استعداد او را می‌شناختند، ایجاد می‌کند تا رویای دوران کودکی‌اش را برای بازی در رولان گاروس محقق کند.

بهرامی همچنین به نشریه ددلاین گفت: در طول سال‌ها خیلی‌ها به من گفته‌اند که داستان من برای اکران در سینما ساخته شده است، و بسیار مفتخرم که فیلمی بلند از زندگی من ساخته می‌شود و بسیار خوشحالم که رومالد بولانژه کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت. او نه تنها یک کارگردان هیجان انگیز است، بلکه مرد دوست داشتنی است. امیر جدیدی هم یک بازیگر استثنایی است و این واقعیت که او یک تنیس باز نیمه حرفه‌ای است یکی از آن شانس‌های بزرگ است. ممنون از داون مک دانیل برای نوشتن فیلمنامه زیبایی که همه ما به آن اعتقاد داریم. اگر داستان من بتواند الهام بخش مردم باشد و با آن لبخند بزند، مرد بسیار خوشبختی خواهم بود».

رومالد بولانژه نیز منصور بهرامی را یک قهرمان واقعی توصیف کرد که مقاومت و اشتیاق او الهام بخش افراد بی‌شماری بوده است و عنوان کرد که بسیار مفتخر است که سفر خارق‌العاده او را به پرده سینما می‌آورم.

فیلم «منصور» امسال در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی معرفی می‌شود.

دیگر خبرها

  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • واکنش جالب توییتر وولفسبورگ به بازگشت‌های لحظه آخری بایرلورکوزن / عکس
  • اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم