Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای ایلوار کردکوی گفت:‌ پس از شیوع کرونا گرایش برخی از ساکنان گرگان و کردکوی برای دفن اموات به این روستا افزایش یافته که برخی سخت‌گیری‌های بهداشتی مرتبط با کرونا و البته گرانی قبر در شهری مثل گرگان رغبت روستازادگان شهرنشین را برای انتقال اموات به روستا بیشتر کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، سمیه قاسمعلی اظهار داشت: هر چند روستاییان با انتقال اموات و دفن آنها مخالفتی ندارند اما باید به فکر محدودیت های روستا هم بود و با اتخاذ راهبردی مناسب علاوه بر پذیرش اموات زیرساخت آرامستان روستا را هم تکمیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : نمی توان به موضوع انتقال افراد شهری به روستاها فقط با عینک بدبینی نگاه کرد چرا که افزایش تعلق خاطر روستازادگان شهرنشین به زادگاه آبا و اجدادی با دفن یکی از بستگان نزدیک بیشتر می شود که این اتفاق، فرصت مناسبی برای کمک به رشد و توسعه روستا با استفاده از توان و دانش و تجربه نیروهای جدید است.

معاون زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان هم با اشاره به نیاز جدی و ضروری این شهر به فضای جدید برای دفن اموات گفت:  شرایط حاد کرونا و افزایش مرگ و میر روزانه در پیک های دوم و سوم در گرگان سبب شد مدیران شهری در سال گذشته در اقدامی فوری به فکر ایجاد یک آرامستان جدید برای گرگان باشند.

تصمیم مردم مانع بروز چالش کمبود قبر

مرتضی فاضلی‌عارف افزود: همزمان با شیوع گسترده کرونا و افزایش مرگ ناشی از این ویروس اگر مردم اموات خود را در مزارهای حاشیه شهر گرگان مانند بادو، قله حسن ، روشن آباد و قرن آباد دفن نمی کردند، ظرفیت  آرامستان امامزاده عبدالله گرگان کفاف اموات را نمی داد و چالشی بزرگ ایجاد می شد.

 وی ادامه داد: هنگامی که مرگ و میر روزانه کرونا و بیماری های مشابه در گرگان به رقمی در حدود ۱۵ تا ۲۰ فوتی رسیده بود و سرانجام دوره پایان این بیماران نامشخص بود، با قید فوریت زمینی در شمال گرگان برای مکان جدید آرامستان خریداری شد.

معاون زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان افزود: از مجموع مساحت ۹ هکتاری مکان جدید، ۲ هکتار آن بدون معارض است و به همین دلیل مقدمات حفر حدود ۸۰۰ قبر در آن فراهم شده و پس از تکمیل ظرفیت به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ قبر خواهد رسید.

بگفته وی فاز نخست آرامستان جدید که حداکثر قبرهای آن ۲ طبقه است در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و تا آن زمان هم تلاش می کنیم زمین‌های پیرامونی امامزاده عبدالله برای دفن اموات آماده شود .

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا قیمت قبر دفن اموات دفن اموات در روستا قبر روستا آرامستان روستا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دفن اموات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی