Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:11:49 GMT

ایرانگردی برف در غرب کشور/ راه ۱۶۷۰ روستا مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۳۷۵۴

ایرانگردی برف در غرب کشور/ راه ۱۶۷۰ روستا مسدود شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- محمدرضا علی اشرفی: سامانه بارشی فعال از اوایل هفته جاری وارد مناطقی از غرب کشور شده و باعث بارش برف و مسدود شدن راه ارتباطی بسیاری از روستاها شده است.

این سامانه روز گذشته در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی فعال بود و امروز نیز در استان‌های کردستان، اردبیل و کرمانشاه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش میزان تصادفات، مسدود بودن راه‌های ارتباطی روستایی، گرفتاری خودروها و مسافران در برف و کولاک و نیز اختلال در دید افقی پروازهای ورودی فرودگاه‌ها تنها بخشی از مشکلات مردم در اثر بارش مداوم و سنگین برف در استان‌های غربی است.

البته در کنار این مشکلات، بارش برف سراسر استان‌های غربی را مملو از فرش سفیدی ساخته و آلودگی هوای چند روز پیش شهرهای صنعتی را نیز پاک کرده است.

بارش سنگین برف همچنین موجب تعطیلی بیشتر مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره‌های تحصیلی شد. شدت بارش و برودت هوا در آذربایجان شرقی باعث شد تا روز دو شنبه ادارات دولتی با یک ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز کنند.

آذربایجان‌شرقی

راه ۲۵۰ روستای آذربایجان‌شرقی مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل بارش سنگین برف طی دو روز اخیر راه ۲۵۰ روستای این استان مسدود شده است.

اروجعلی علیزاده افزود: بیشتر این روستاها که راه‌های دسترسی به آنها بسته شده است، در شهرستان‌های چارایماق، کلیبر، ورزقان و هشترود قرار دارند که تلاش می‌شود در اسرع باز شود اما بارش‌های سنگین و نیز وجود کولاک شدید در تعدادی از این روستاها باعث شده است مسیرگشایی ها با کندی پیش رود.

وی با بیان اینکه در اغلب جاده‌های آذربایجان شرقی، بارش برف و کولاک حاکم است، اظهار داشت: رانندگان باید توجه کنند که لازمه تردد در راه‌های کوهستانی آذربایجان شرقی داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی است.

تردد در جاده‌های کوهستانی فقط با زنجیرچرخ

علیزاده ادامه داد: به دلیل کولاک، تردد در جاده‌های کوهستانی استان تنها با داشتن زنجیر چرخ، برف پاک کن‌های سالم و بخاری مناسب خودرو امکان پذیر است و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مدیریت پلیس راه‌های استان، از تردد وسایل نقلیه فاقد این تجهیزات جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به یخبندان بودن جاده‌های بین شهری، رانندگان برای سلامتی خود و سرنشینان خودرو در محورهای کوهستانی فاصله طولی را به طور کامل رعایت کنند و از داشتن سوخت کافی، سالم بودن خودرو و ملزومات تردد در هوای برفی اطمینان حاصل کنند.

علیزاده اضافه کرد: هم اکنون تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی ادامه دارد و در این حوزه هیچ گونه مسدودی و محدودیت وجود ندارد.

هموطنان از سفرهای جاده‌ای غیرضروری به آذربایجان‌شرقی خودداری کنند

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به تداوم بارش برف و کولاک در استان از هموطنان خواست از سفرهای غیر ضرور جاده‌ای به این خطه خودداری کنند.

سرهنگ رضا کریمی نژاد اعلام کرد: با تلاش نیروهای پلیس راه و عوامل راهداری تردد در محورهای اصلی و فرعی در استان برقرار است.

وی ادامه داد: بارش برف در گردنه‌های سامبران، صائین، گویجه بیل و محور صوفیان به سمت شبستر همراه با کولاک بوده و تردد رانندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی همچنین از امدادرسانی پلیس به بیش از یک هزار راننده گرفتار در برف و کولاک در گردنه‌ها و جاده کوهستانی آذربایجان شرقی خبر داد.

کریمی نژاد افزود: به تعداد ۳۲ دستگاه خودرو امدادرسانی و همچنین ۳۶۷ دستگاه خودرو نیز توسط خودروهای امدادی و پلیس راه حمل شدند.

وی با توجه به یخبندان و لغزنده بودن سطح جاده‌ها و محورهای ارتباطی استان به رانندگان توصیه کرد با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت و فاصله طولی مناسب را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنند.

آذربایجان غربی

۳ محور مواصلاتی آذربایجان غربی به دلیل کولاک مسدود است

فرماندهی پلیس راه آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: به دلیل برف و کولاک سه محورمواصلاتی استان در حال حاضر مسدود است.

پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی طی اطلاعیه‌ای گفت: مسیرهای پیرانشهر به تمرچین، بوکان به سقز، مهاباد به پیرانشهر (پسوه) به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود است.

بارش برف از روز جمعه در آذربایجان غربی آغاز شده و هم اکنون نیز در برخی مناطق استان تداوم دارد.

اسکان اضطراری ۸۵ مسافر گرفتار در برف در آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز از اسکان ۸۵ مسافر متأثر از برف و کولاک در محورهای مواصلاتی جنوب استان توسط تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

امیر جعفرزاده در این زمینه اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی مستقر در محورهای مواصلاتی جنوب استان از ساعات اولیه حادثه کولاک در مجموع ۸۵ نفر از مسافرین متأثر از کولاک را در مراکز امدادی تحت نظر جمعیت هلال احمر و سایر مراکز عمومی داخل شهر اسکان اضطراری دادند.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۵ نفر اسکان داده شده، ۲۰ نفر در پانسیون جمعیت هلال احمر میاندوآب، ۱۱ نفر در در پایگاه امداد و نجات آغبلاغ هلال احمر شهرستان اشنویه، ۱۳ نفر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد، ۴۱ نفر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان نقده در محل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای حیدر آباد هلال احمر نقده اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی همچنین از امداد رسانی و رهاسازی ۱۰۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی جنوب استان خبر دادو افزود: در این زمینه به ۲۹۵ مسافر نیز امداد رسانی شد.

جعفرزاده افزود: منابع انسانی به کار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک شامل ۱۵ تیم امداد و نجات با ۱۳ دستگاه آمبولانس و چندین خودروی کمک دار امدادرسانی کردند.

امکان تردد در جاده‌های آذربایجان غربی تنها با زنجیر چرخ

مرکز مدیریت راه‌های استان آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: بارش برف جاده‌ها و سایر محورهای این استان را فرا گرفته است، رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

بر اساس اعلام این مرکز در حال حاضر بارش برف در جاده‌های چالدران، خوی سلماس، ارومیه، پیرانشهر، اشنویه مهاباد با مه گرفتگی جریان دارد، این سامانه جوی در سایر جاده‌های استان و مسیرهای فرعی نیز فعال است و رانندگان، خودروهای خود را مجهز به چراغ‌های مه شکن کنند و در مسیرهای ارتباطی مه آلود از این چراغ‌ها استفاده کنند.

همچنین مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان در خصوص وقوع کولاک در مسیرهای کوهستانی استان رانندگان نسبت به داشتن زنجیر چرخ اهتمام داشته باشند.

همه دستگاه‌های امدادرسان در آماده باش کامل هستند

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت مدیریت بحران ناشی از برف و کولاک در استان گفت: در حال حاضر همه دستگاه‌های امدادرسان در سراسر آذربایجان غربی در آماده باش کامل هستند.

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش برف و کولاک همه دستگاه‌های امدادرسان به دستور استاندار در آماده باش کامل هستند، هم اکنون تمامی محورهای اصلی باز بوده و در محورهای مواصلاتی کوهستانی به علت بارش برف و کولاک تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بارش‌ها تا دوشنبه تداوم دارد / بوران در راه است

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش یابی بارش برف تا روز دوشنبه در استان تداوم دارد و پیش بینی می‌شود با روند کاهش دما شاهد بوران در مناطق مختلف استان باشیم.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آب و هوایی استان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر افت دما همراه با بارش متناوب برف و یخبندان در طی امروز و روزهای آینده به ویژه در جنوب و مرکز استان است.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت روز دوشنبه هفته جاری تمام مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد که این سامانه با بارش برف در مناطق کوهستانی، کولاک برف، وزش باد گاهی شدید و روند کاهشی دما همراه خواهد بود.

کردستان

مسدود شدن راه ارتباطی ۵۵۰ روستا در کردستان به دلیل بارش برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش سنگین برف طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد مسدود شدن راه ارتباطی ۵۵۰ روستا در استان هستیم.

محمد راشد مدرس گرجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان شده و تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد بارش نعمت الهی در نقاط مختلف استان هستیم که بارش سنگین برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۵۵۰ روستا در استان شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اعلام کرد: از این تعداد ۱۵۰ روستا مربوط به شهرستان بانه، ۱۰۰ روستا سقز، ۸۰ روستا دیواندره، ۷۰ روستا کامیاران، ۵۰ روستا مریوان، ۲۰ روستا سنندج، ۱۵ روستا دهگلان و سه روستا نیز مربوط به قروه است.

مدرس گرجی خاطرنشان کرد: به دلیل بارش برف، وزش باد، کولاک شدید و نبود دید کافی در برخی محورهای اصلی استان شامل محور دیواندره- سقز و بالعکس، سنندج- کامیاران و بالعکس تردد کامیون و کشنده ممنوع و محور بوکان- سقز و سقز- بانه نیز مسدود اعلام شده است.

وی اظهار کرد: محورهای فرعی نیز از جمله کامیاران- سروآباد حد فاصل رزاب تا زیویه و سروآباد- اورامانات حد فاصل گردنه ژالانه مسدود است.

مدرس گرجی افزود: محور سروآباد- پاوه حد فاصل گردنه تته، ایرانخواه - تکاب، دهگلان- حسین آباد و سقز- مریوان به دلیل بارش برف و یخبندان و نبود ایمنی کافی مسدود است.

امداد رسانی به ۱۰۵۹ مسافر گرفتار در برف در جاده‌های کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۳۲ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار شده در برف اعزام شدند و تاکنون به هزار و ۵۹ مسافر خدمات امدادی ارائه کردند.

پیام جلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان کردستان، ۳۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان جهت امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک اعزام شدند.

وی افزود: این تیم‌های عملیاتی تاکنون به ۴۴۷ نفر از هموطنان در شهرستان‌های مختلف اسکان اضطراری داده‌اند و با ظرفیت ۱۶ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه خودروی کمک‌دار به ۲۶۴ خودرو و هزار و ۵۹ نفر امدادرسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: بارش‌های سنگین برف و کولاک شدید در جاده‌های مواصلاتی استان منجر به وقوع سه تصادف و مصدومیت چهار نفر شده است.

جلالی افزود: در پی بارش شدید برف و وضعیت به وجود آمده، تردد در اغلب جاده‌ها به سختی ممکن است و تمامی جاده‌های ارتباطی خصوصاً در شهرستان سقز به محورهای بانه، مریوان، بوکان و دیواندره مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران این جمعیت طی ۲۴ ساعت اخیر ۵۹۰ تخته پتو و ۴۵۰ بسته غذایی را در بین راه ماندگان توزیع کرده‌اند.

مدارس کردستان در نوبت بعدازظهر تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تمام مدارس شهری و روستایی دوره‌های تحصیلی استان در نوبت بعد از ظهر تعطیل و آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی و شبکه شاد انجام می‌شود.

محمد رشید قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل بارش شدید برف، لغزندگی معابر، برودت هوا، مشکلات تردد و مسدود شدن برخی از مسیرها و همچنین پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر ادامه بارش و افت دما در سطح استان با توجه به هماهنگی صورت گرفته با فرمانداران شهرستان‌ها امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه تمام مدارس شهری و روستایی دوره‌های تحصیلی استان در نوبت بعد از ظهر تعطیل است.

وی افزود: آموزش دانش آموزان به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی و شبکه شاد انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: مدارسی که امتحانات نهایی دارند، شامل تعطیلی نبوده و این امتحانات مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

قربانی افزود: امتحانات داخلی دانش آموزان به زمان دیگری موکول می‌شود.

اردبیل

راه ارتباطی ۵۰۰ روستا در اردبیل مسدود است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: میزان بارش برف در استان اردبیل به اندازه‌ای است که در حال حاضر راه ارتباطی ۵۰۰ روستا مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال الدین میرجعفریان عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتفاع برف در معابر شهری استان اردبیل بیش از ٣۵ سانتی متر و در ارتفاعات بیش از ۶٠ سانتی متر است.

وی به تلاش تمام مأموران راهداری استان در برف روبی جاده‌های استان و راه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: همه محورهای مواصلاتی و معابر استان اردبیل با تلاش راهداران باز است و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه دمای هوا در شب به منفی ١٨ درجه سانتیگراد خواهد رسید افزود: به خاطر سردی هوا و بارش برف شدید آموزش همه مقاطع تحصیلی در اردبیل غیرحضوری خواهد بود.

میرجعفریان استان اردبیل را در محاصره برف و کولاک توصیف کرد و گفت: در حال حاضر راه ارتباطی ۵۰۰ روستا مسدود بوده و تلاش مأموران راهداری برای برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی استان تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش حضوری دانشگاه‌ها و مدارس تا پایان هفته جاری تعطیل بوده و به صورت غیرحضوری دنبال می‌شود.

بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی / به اردبیل سفر نکنید

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از بارش شدید برف و کولاک سخت در برخی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و شرایط سفر به اردبیل را سخت عنوان کرد.

امید نسیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان به شرایط سخت و نیمه بحرانی در جاده‌های اردبیل اشاره و اظهار کرد: در حال‌حاضر با توجه به اینکه تردد در بیشتر محورهای مواصلاتی استان جریان داشته اما در برخی محورها همچون محور اردبیل-سراب، اردبیل-سرچم و خلخال-اسالم به دلیل کولاک شدید و بارش سنگین برف تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر تداوم بارش‌ها در مناطق کوهستانی و جاده‌های استان افزود: با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های واصله از مأموران راهداری استان در حال‌حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی بارش خفیف تا شدید برف را شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پدیده غالب در تمامی محورهای مواصلاتی استان را آسمان تمام ابری همراه با بارش برف و کولاک بیان کرده و این شرایط جوی را در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر شدید عنوان کرد.

نسیمی در توصیه به رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان و راه‌های ارتباطی را دارند، گفت: در حال حاضر سفر به استان اردبیل می‌تواند شرایط سختی را برای هم‌وطنان رقم بزند که در صورت امکان باید سفرهای غیرضروری لغو و به زمان بعدی موکول شود اما هم وطنانی که به دلیل ضرورت امور قصد تردد در محورهای استان را دارند لازم است تمام تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال‌حاضر محور خلخال-پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

کرمانشاه

پیش بینی بارش سنگین برف برای بیشتر مناطق کرمانشاه / هواسردتر می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت جوی استان تا پایان هفته جاری، گفت: بارش سنگین برف و کاهش محسوس دمای هوا تا اواخر هفته جاری برای کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه تا پنجشنبه هفته جاری جو استان را تحت تأثیر قرار داده و امواج حاصل از این سامانه با شارش جریانات سرد شمالی همراه می‌شوند.

وی افزود: سامانه بارشی طی امروز و همچنین در روز پنج شنبه به تناوب سبب وزش باد و بارش باران و برف در استان کرمانشاه خواهد شد و بارندگی از بعد از ظهر امروز نمود بیشتری داشته و علاوه بر نواحی سردسیر، در مناطق معتدل نیز به تدریج به شکل برف مشاهده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بارش برف بخصوص در نواحی شمالغربی اورامانات و حتی مناطق سردسیر و معتدل نیمه غربی استان کرمانشاه نسبتاً سنگین باشد.

دولتشاهی با اشاره به تغییرات دما هوا استان کرمانشاه، بیان کرد: همچنین دمای هوا از روز سه شنبه تا پایان هفته به صورت محسوسی کاهش می‌یابد به صورتی که شاهد یخبندان در غالب نقاط استان کرمانشاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی هفته جاری حداقل دمای شبانه به طور غالب در مناطق گرمسیری بین ۱ تا سه درجه سانتیگراد زیر صفر و در مناطق معتدل بین پنج تا هشت درجه زیر صفر و در مناطق سردسیر بین هشت تا ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر به ثبت برسد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای هوای کرمانشاه پیش بینی می‌شود طی امروز در گرم‌ترین ساعت به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعات به منفی هفت درجه زیر صفر برسد.

بارش یک متری برف در پاوه / مسیر ۲۵ روستا به علت بارش برف بسته شد

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه با اشاره به بارش یک متری برف در برخی نقاط این شهرستان، گفت: مسیر ۲۵ روستا به علت بارش سنگین برف در شهرستان پاوه بسته شد.

جلیل بالایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۳۵ روستایی که مسیر رفت و آمد آنها بسته شده بود مسیر ۱۰ روستا بازگشایی شده و ۲۵ روز روستا هنوز بسته است و مشکل خدمات برق، آب و گاز وجود ندارد.

وی افزود: ممکن است به صورت کوتاه در بعضی از نقاط شهرستان پاوه و روستاهای این شهرستان قطعی برق رخ بدهد که نیروهای خدمات رسان پای کار بوده و برای رفع آن تلاش می‌کنند و در حال حاضر قطعی برق شهر نوسود و بایگان در حال پیگیری و رفع مشکل است.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۴۰ سانتی متر تا یک متر بارش برف را در شهرستان پاوه و روستاهای اطراف شاهد بوده‌ایم و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار بودند و مشکل ارائه خدمات وجود ندارد.

بالایی در خصوص بسته بودن راه‌ها، افزود: در داخل شهرها به دلیل کوتاه بودن معابر کوچه‌ها و خیابان تردد به سختی انجام می‌شود اما معابر اصلی بین شهر و معابر فرعی باز هستند اما تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بوده و در ارتفاعات و گردنه‌ها نیز باد شدید به همراه کولاک وجود دارد.

وی با اشاره به تردد مشکل در ارتفاعات و گردنه‌ها، گفت: نیروهای راهداری و هلال احمر استان کرمانشاه در منطقه مستقر هستند و از مردم درخواست می‌شود جز موارد ضروری و بدون زنجیر چرخ تردد نکنند.

بالایی بیان کرد: تمامی جلسات دستگاه‌های اجرایی به جز جلسات ستاد بحران، امروز لغو و به زمان دیگری موکول شده و تمام مدارس در نوبت صبح و بعدازظهر به جز آزمون‌های نهایی تعطیل اعلام شده است.

تردد در جاده و گردنه‌های کرمانشاه بدون داشتن زنجیرچرخ ممنوع است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تردد در جاده‌ها و گردنه‌های استان کرمانشاه بدون داشتن زنجیرچرخ ممنوع است.

کیخسرو دستغیب اظهار کرد: رانندگان برای تردد در محورهای پاوه، جوانرود و روانسر و همچنین اسلام آبادغرب تا گردنه سرمیل، روستای داربادام تا گردنه قلاجه، گردنه مله ماس و گردنه خسروآباد حتماً باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی با اشاره به تداوم بارش برف در محورها و نقاط یاد شده، افزود: رانندگان توجه داشته باشند در شرایط کنونی تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: در بقیه جاده‌های استان کرمانشاه نیز شاهد بارش پراکنده برف و باران هستیم و همچنین مه گرفتگی مقطعی نیز در برخی محورها رخ می‌دهد.

دستغیب با اشاره به لغزنده بودن جاده‌ها و کندی حرکت خودروها، گفت: عملیات برف روبی و نمک پاشی نیز برای تسهیل در عبور و مرور وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده است.

وی یادآور شد: ۲۰ تیم اصلی و پشتیبان پلیس راه به صورت شبانه روزی در جاده‌های استان حضور دارند تا در مواقع لزوم به یاری مردم بشتابند و در عین حال با خودروهای متخلف نیز برخورد شود.

دستغیب با بیان اینکه رانندگان حتماً باید حین تردد در همه محورهای استان زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در مواقع لزوم از آنها استفاده کنند، گفت: با توجه به تداوم بارش‌ها تا پایان هفته جاری رانندگان حتماً نسبت به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی هنگام سفر اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: اطمینان از سالم بودن بخاری، برف پاکن و لاستیک خودرو، پر بودن باک بنزین و روشن کردن چراغ‌های مه شکن خودرو هنگام رانندگی در هوای مه آلود از جمله مواردی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان نسبت به سرعت و سبقت‌های غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب به رانندگان هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خصوصاً به مناطق اورامانات در این شرایط خودداری شود.

بارش برف باعث مسدود شدن راه ۲۵۰ روستا در آذربایجان شرقی، ۵۰۰ روستا در اردبیل، ۳۷۴ روستا در آذربایجان غربی و ۵۵۰ روستا در کردستان شد.

کد خبر 5401932

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش برف برف و کولاک روستا بارش برف بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف و کولاک بارش باران آمار کرونا سیلاب تعطیلی مدارس ایلام گرگان اردبیل کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرنگار مهر اظهار گفتگو با خبرنگار مهر محورهای مواصلاتی استان مسدود شدن راه ارتباطی زنجیر چرخ امکان پذیر محورهای مواصلاتی مرکز مدیریت راه مواصلاتی استان بارش برف و کولاک جمعیت هلال احمر تردد در محورهای پیش بینی می شود تردد در جاده ها آذربایجان غربی آذربایجان شرقی استان کرمانشاه هواشناسی استان بارش سنگین برف همه دستگاه جاده های استان برف و کولاک برف و کولاک گرفتار در برف تا پایان هفته بارش شدید برف سامانه بارشی شهرستان پاوه استان اردبیل دستگاه خودرو امداد و نجات زنجیر چرخ ۵۵۰ روستا دلیل بارش داشتن زنجیر کل هواشناسی حال حاضر علت بارش بارش برف تداوم بارش درجه سانتی کولاک شدید طی ۲۴ ساعت گردنه ها ۵۰۰ روستا هفته جاری جاده ها مسدود شد پلیس راه اداره کل دمای هوا استان ها بسته شد بارش ها زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مالک رحمتی روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شورا‌های استان به کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی تاکید کرد و افزود: هر گونه وظیفه استانداری و فرمانداری‌ها که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراهاست باید ضمن بررسی، واگذار شود و در این راستا نیز برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آنها، بهترین برنامه‌ها نیز به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.

وی توصیه‌هایی به اعضای شورا‌های شهر و روستا در جهت عملکرد بهتر کرد و ادامه داد: اعضای شورا‌های اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها باید از نگاه‌های بخشی و کوتاه مدت به امور توسعه پرهیز کنند و برای موفقیت بهتر، به صورت بلند مدت و همه جانبه فکر کنند و آینده‌نگر باشند، همچنین باید منافع شخصی، گروهی و سازمانی را در گروه منافع عمومی و مردم ببینند و از نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: شورا‌های اسلامی باید نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ها حساس باشند و در کنار سایر متولیان مسکن، در زمینه تامین مسکن نیازمندان تلاش کنند و در این راستا نیز با داشتن روحیه تعامل، تعاون و همکاری بیش از پیش، داشتن قاطعیت و شجاعت در حفظ بیت المال، اعمال حداقل افزایش در عوارض، صدور پروانه و امور ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار مسکن فعالیت مستمر داشته باشند.

رحمتی، گردشگری را مردمی‌ترین بخش صنعت دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارایه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی ضروری است.

وی تصریح کرد: شورا‌های اسلامی باید فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان برای مقابله با توطئه و خباثت‌های دشمنان را برنامه‌ریزی کنند، همچنین شورا‌ها باید برنامه‌های ویژه برای نقش آفرینی بانوان در نظام اداری، مدیریتی و توانمندسازی روستاییان با محوریت جذب سرمایه گذار برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید ارائه کنند.

وی به نقش اساسی و تعیین کننده مردم در اداره جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا درصدد حاکمیت و نقش تعیین کننده مردم در سرنوشت خود بودند که در این راستا نیز اراده مردم از رهبری تا شورا‌های روستا حاکم است و این بزرگ‌ترین پدیده و دستاورد این نظام و انقلاب اسلامی است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، عملکرد مسئولان را حافظ دستاورد مردم سالاری دینی و انتخابات دانست و افزود: امروزه بزرگ‌ترین حامی مردم سالاری در عالم واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه کشور‌های غربی دم از دموکراسی می‌زنند.

وی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمانداران، شورا‌ها و هر فردی که دارای تریبون و نقش تاثیرگذاری بر مردم دارد باید مانند دور اول انتخابات مردم را برای انتخاب اصلح‌ترین و بهترین نماینده از حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه دعوت کنند.
جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز به توسعه و بهره‌گیری از سامانه‌ها برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: طرح هادی توسعه مناطق روستایی و شهری تدوین شده است ولی در اجرا به مشکل برمی‌خورند و دلیل این امر این است که با طرح‌های جامع تفصیلی پیش نمی‌رویم و در این راستا با بهره‌گیری از سامانه‌ها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

داوود عباسی، فرماندار شهرستان مرند نیز در این همایش به نگاه تحولی مدیریت و موضوعیت امورات استانی در نگرش و فرآیند‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه در روستا نگاه تولیدی به مصرف کننده تغییر پیدا کرده که ما باید این نگرش را تغییر دهیم.

وی به اجرایی طرح تکام در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: دغدغه همه فرمانداران و دهیاران آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح تکام است که موجب پیشرفت و توسعه شهر و روستا‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچ معکوس به روستا‌ها که باید زیرساخت‌های زیرساختی از جمله مدارس و مسائل بهداشتی مهیای این امر باشد.

وی به وحدت و همدلی شورا‌های شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شورا‌های یکپارچه و همدل با همدلی، همراهی و هم‌زبانی توان توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر و روستا‌ها را خواهند داشت.


در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر