Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی صباغی شهردار قزوین صبح امروز دوشنبه اظهار کرد: شهر قزوین با سبقه‌ای باستانی به فرهنگ و تاریخ و سبک زندگی و هویت ایران اسلامی پیوند خورده است.

وی گفت: این شهر همواره در طول تاریخ، مرکز فرهنگ، علم، اندیشه، تمدن‌ سازی و تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بوده است و از این رو باید جایگاه ویژه آن را در عصر کنونی و در توسعه کشور تبیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغی تصریح کرد: چهره‌های شاخص شهدای گرانقدر قزوین همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری، حسن پور و اسوه ایثار و مقاومت سردار آزادگان مرحوم ابوترابی و همچنین چهره‌های درخشان علمای گرانقدر این دیار در طول تاریخ و پرورش هنرمندان، ادیبان و دانشمندان نشان دهنده هویت ریشه‌دار مردم قزوین است.

شهردار قزوین با اشاره به جمعیت نیم میلیونی شهر قزوین و ضرورت توسعه آن، اضافه کرد: با پیگیری و مکاتبات انجام شده با عضویت قزوین به‌ عنوان بیستمین عضو مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران موافقت شده است.

صباغی تاکید کرد: عضویت قزوین در این مجمع علاوه بر ارتقای جایگاه سیاسی و اجتماعی شهر قزوین، فرصت‌های ویژه‌ای را در مسیر توسعه و پیشرفت شهر و همچنین امکان تبادل نظر و استفاده از تجربیات کلان‌شهرها در زمینه‌های موفق گوناگون فراهم می‌آورد.

پیش از این شهردار قزوین به همراه شهرداران سایر کلان‌شهرهای ایران با احمد وحیدی وزیر کشور دیدار و پیرامون موضوعات مدیریت شهری و مسائل مشترک شهرها و دولت گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

مجمع شهرداران کلان شهرها در سال ۱۳۷۸ با موافقت و تصویب شهرداران کلان شهرهای منتخب اولین دوره شورای اسلامی کلان‌شهرها با هدف انتقال تجارب و حفظ حقوق و منافع مشترک و عمومی شهرداری‌های کلان شهرها در شهر مقدس مشهد تشکیل شد که در سال ۱۳۸۵ دبیرخانه کلانشهرها به کلان شهر تهران انتقال یافت و شهردار تهران نیز دبیرکل این مجمع است.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار قزوین مهدی صباغی شهرداری قزوین کلانشهر قزوین شهرداران کلان کلان شهرها کلان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان استاندارد، ضمن اعلام کسب کرسی ریاست کمیته کشاورزی اسمیک در این جلسه عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در کارگروه‌های تهیه دستورالعمل‌های لازم برای مجمع اسلامی نهاد‌های تایید صلاحیت کننده حلال سازمان همکاری اسلامی IFHAB, کارگروه تجهیزات پزشکی شورای اندازه شناسی، عضویت در کمیته صلاحیت عضویت‌های هیئت مدیره و تصویب واگذاری ریاست کمیته محصولات کشاورزی به سازمان ملی استاندارد ایران توسط شورای مدیریت استانداردسازی در جلسه هیئت مدیره مطرح شد و مورد تایید قرار گرفت.

همچنین در جلسه مدیریت استانداردسازی، مسئولیت ۸ پروژه از ۸۸ پروژه‌ای که در اسمیک در دست اجراست بر عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شد.

در این موسسه ۲۴ کارگروه تدوین نیز در حال فعالیت هستند که سازمان ملی استاندارد ایران در تمامی آنها عضویت دارد.

گفتنی است، بیست و هفتمین اجلاس هیئت مدیره موسسه اسمیک (موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشور‌های اسلامی) با حضور روسا و نمایندگان استاندارد ۱۳ کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول درحال برگزاری است.

مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان