Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین تصمیمات مجلس درباره اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور بیان کرد: متاسفانه در بودجه ۱۴۰۱ توجهی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نشد و حتی برخی قوانین که در یکسال گذشته برای این نهاد در نظر گرفته شده بود، دولت با عنوان مدیریت منابع، قصد داشت از اختیارات شهرداری خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در آخرین نشست کمیسیون عمران مقرر شد تا حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومانی که درآمدهای مالیاتی شهرداری‌ها از سهمشان از مالیات بر ارزش افزوده است، به جای آنکه در اختیار وزرات کشور قرار بگیرد، مستقیما به حساب شهرداری‌ها واریز شود. 

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی به اعتبارات بخش حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس قوانین بازپرداخت ۵۰ درصد از ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت حمل‌ونقل عمومی بر عهده دولت و ۵۰ درصد دیگر بر عهده شهرداری‌هاست، اما بر اساس آنچه که دولت در بودجه پیشنهاد کرده بود، کل میزان بازپرداخت اوراق مشارکت بر عهده شهرداری‌ها است و دولت تعهدی ندارد. 

یوسفی ادامه داد: در کمیسیون عمران مقرر شد تا دولت سهم ۵۰ درصدی از بازپرداخت اوراق مشارکت حمل‌ونقل عمومی پرداخت کند، اما همه این تغییرات مستلزم موافقت کمیسیون تلفیق و پس از آن تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. 

کد خبر 650714 برچسب‌ها شهردارى تهران بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردارى تهران بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی اوراق مشارکت شهرداری ها بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت