Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد مهدی برومندی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، افزود: تولیدکنندگان بخش کشاورزی با وجود تلاش های خود در جنگ اقتصادی با دشمنان و کوشش برای حفظ و تامین امنیت غذایی مورد بی مهری قرار می گیرند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به ماجرای برگشت فلفل دلمه ای های صادراتی به روسیه و بزرگنمایی این مساله، اظهار داشت: مگر می شود سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی از ایران به ۱۹۰ کشور دنیا صادر شود و کشورهای مقصد این محصولات را ارزیابی و بررسی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومندی گفت: در چند وقت اخیر دو سه مساله در رسانه ها منعکس شد که نگرانی جامعه را به دنبال داشت اما ما با اطمینان به مردم می گوییم که آنچه کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و غذا تولید می کنند، سالم و استاندارد است.

وی اظهار داشت: در ماجرای برگشت محموله های صادراتی فلفل دلمه ای از روسیه به ایران، روس ها اذعان داشتند که در تولید این محصولات از چهار سم که حتی مورد تایید اتحادیه اروپا نیز بوده، استفاده شده که در سیستم این کشور ثبت و شناسایی نشده و در واقع این محصولات به دلیل باقی مانده سموم برگشت نخوردند.

این مسوول ادامه داد: در سفری که به مسکو داشتیم، مسوولان اتاق بازرگانی روسیه اذعان داشتند که کیفیت و قیمت فلفل دلمه ای های ایران نسبت به محصولات مشابه سایر کشورها بسیار با ارزش تر است و این مساله و همچنین سلامت این محصول در آزمایشگاه های مرجع کشور به تایید رسیده است.

وی اظهار داشت: موضوع برگشت یک بار صادراتی کیوی به هند نیز به این دلیل بود که در دستورالعمل های صادراتی با هندی ها قید شده که نباید آفت شپشک به این کشور وارد شود و اتفاقا وجود این سم به معنای استفاده نکردن از سم در تولید این میوه بوده اما همین محصول به امارات صادر شد و چون در دستورالعمل های این کشور سخت گیری در این خصوص وجود ندارد محموله به این کشور رفته و از آنجا به هند صادر شده که همه جا منعکس شد که کیوی ایران دارای مشکل بوده است.

پس از این اتفاقات سخت گیری ها و نظارت های خود را بیشتر کرده ایم

برومندی گفت: در رسانه ها خبر بازگشت سیب زمینی ایران از ازبسکتان نیز مطرح شد که چنین چیزی صحت نداشته و حتی خود این کشور به سالم بودن سیب زمینی های ایران اذعان کرده است.

برومندی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دولت و مجلس پشتیبان کشاورزان است، خاطرنشان کرد: در جراحی اقتصادی پیش روی کشور به این موضوع توجه شده است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در جراحی اقتصادی،حاشیه سود مناسبی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است و هیچ تولیدکننده خرد و کلانی آسیب نخواهد دید، گفت: بسته های حمایتی برای تولیدکنندگان مد نظر قرار دارد و قرار نیست کشاورزان و تولیدکنندگان رها بشوند بلکه با قوت بیشتری در چتر حمایتی حاکمیت قرار می گیرند.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کشاورزی پیشانی تولید به شمار می رود و در جنگ اقتصادی در صف مقدم و اول قرار دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان میهن اسلامی سربازانی هستند که در صف اول جنگ اقتصادی مشغول نبرد هستند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی با حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی تولیدکنندگان در شرایط تحریم ها خوش درخشید و با وجود آنکه دشمن جنگ را می خواست به سفره های مردم بکشاند طی این سال ها توانست با تولید ۱۳۵ میلیون تن انواع محصولات، اقتدار و امنیت غذایی جامعه را حفظ کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود تحریم های دشمن و تنگناهای اقتصادی از محل بخش کشاورزی ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی عاید کشور شد، ادامه داد: با وجود تنگ تر شدن دایره تحریم ها با تولید مازاد بر مصرف، شاهد صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور نیز بوده ایم که کمک خوبی به خزانه کشور کرده است.

این مسوول گفت: ۳۲ درصد مساحت قزوین را اراضی کشاورزی تشکیل می دهند که میانگین این رقم در استان ها هشت تا ۱۰ درصد است که نشان از توان بالای تولید محصول در این استان را نشان می دهد.

برومندی با بیان اینکه استان قزوین با ظرفیت های بالای خود در بخش کشاورزی سهم مهمی در امنیت غذایی کشور داشته است،افزود: در سال گذشته درآمد ارزی فروش و صادرات پسته معادل ۲۰ درصد درآمدهای نفتی کشور بود که این استان نیز در این حوزه نقش موثری ایفا کرد.

وی ادامه داد: در صادرات کشمش نیز درآمدهای ارزی بسیار خوبی داشته ایم که استان قزوین در این خصوص جزو پیشگامان کشور بوده است.

این مسوول در پایان از رئیس سابق جهاد کشاورزی قزوین قدردانی کرد و گفت: وی به طور شبانه روزی در خدمت مردم و توسعه استان بود و تلاش های ارزنده ای را در دوران مدیریت این مدیر ارزنده شاهد بودیم.

در پایان این مراسم از خدمات فاطمه خمسه در چهار سال و یک ماه خدمت در جایگاه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قدردانی و رضا افلاطونی به عنوان رئیس جدید این دستگاه معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مراسم معارفه کشاورزی استان قزوین مراسم تودیع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مراسم معارفه کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مراسم معارفه کشاورزی استان قزوین مراسم تودیع محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ