Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق آمار ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا، قرنطینه، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی که در جریان همه گیری کووید – ۱۹ در اروپا به یک اصل قانونی تبدیل شد، زمستان گذشته آنفلوانزا را از بین برد و به طور موقتی ویروسی را که سالانه تقریبا ۶۵۰ هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می کشاند، ریشه کن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این رویه اکنون تغییر کرده، با توجه به انیکه کشورهای مختلف تمهیدات سختگیرانه کمتری برای مقابله با کووید – ۱۹ به دلیل واکسیناسیون گسترده در پیش گرفته اند.

آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا و سازمان جهانی بهداشت حاکی است که در اواسط دسامبر ۲۰۲۱ (اواخر آذر)، تعداد موارد آنفلوانزا در بخش های مراقبت های ویژه اروپا به طور پیوسته افزایش یافت و در هفته آخر آن سال به ۴۳ مورد رسید.

این رقم بسیار پایین تر از سطح قبل از همه گیری کروناست؛ با توجه به اینکه موارد ابتلا هفتگی در بخش مراقبت های ویژه اروپا در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴۰۰ مورد رسید. اما داده ها نشان می دهد که افزایش قابل توجهی در مقایسه با سال گذشته است، زمانی که تنها یک مورد آنفلوانزا در بخش مراقبت های ویژه در کل ماه دسامبر گزارش شد.

«پاسی پنتینن» کارشناس ارشد آنفلوانزا در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا به رویترز گفت که بازگشت این ویروس می تواند آغاز فصل طولانی مدت آنفلوانزا باشد که ممکن است تا تابستان ادامه یابد.

وی افزود: اگر ما شروع به لغو همه محدودیت ها کنیم، نگرانی بزرگی که من برای آنفلوانزا دارم این است که چون مدتی طولانی تقریبا هیچ انتشاری در جمعیت اروپا نداشته ایم، شاید از الگوهای عادی فصلی دور شویم.

وی تاکید کرد که برداشتن محدودیت ها در فصل بهار می تواند انتشار آنفلوانزا را بسیار بیشتر از پایان عادی فصل اروپایی در ماه می (اردیبهشت) طولانی کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا در گزارش خود قید کرد که همه گیری دوقلو می تواند فشار مضاعفی را بر نظام های سلامت و بهداشت وارد کند.

طبق داده های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فرانسه، سه منطقه در این کشور از جمله منطقه پاریس با همه گیری آنفلوانزا روبه رو است. مناطق دیگر در مرحله پیش از همه گیری هستند.

این فصل، فرانسه تاکنون ۷۲ مورد جدی ابتلا به آنفلوانزا با ۶ مورد مرگ ناشی از آن را به ثبت رساند.

این گزارش در ادامه حاکی است: واکسن های آنفلوانزا هر ساله به گونه ای تطبیق داده می شوند تا در برابر ویروس های در حال تغییر آنفلوانز تا حد امکان موثر باشند. تصمیم در مورد ترکیب واکسن ها شش ماه قبل از شروع فصل آنفلوانزا اتخاذ می شود که براساس انتشار ویروس در نیمکره مخالف است. این مساله به شرکت های داروسازی زمان می دهند تا واکسن های لازم را تهیه و تولید کنند.

برچسب‌ها کووید-19 اتحادیه اروپا آنفلوآنزا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کووید 19 اتحادیه اروپا آنفلوآنزا کووید 19 اتحادیه اروپا آنفلوآنزا واکسن کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دامنه اعتراض های دانشجویی در آمریکا همچنان در حال گسترش است. و به حدود 80 دانشگاه و موسسه آموزشی رسیده است.
تلویزیون ای بی سی گزارش داد دانشگاه های شمالی آمریکا هم به اعتراض ها پیوسته اند در حالی که معمولا از فضای سیاسی دور هستند.
در دانشگاه هاملین ایالت مینه سوتا، حامیان فلسطین تحصن کردند و ضد صهیونیست ها شعار سر دادند.
دانشجویان دانشگاه ویرجینیا هم به جنگ غزه اعتراض کردند و پایان کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
تاکنون شمار بازداشتی های دانشجویان در آمریکا به بیش از هزار نفر رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می‌شود
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه