Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:33:30 GMT

۱۸۰۰ نفر اتباع بیگانه از شهرستان ری طرد شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۴۲۸۹

۱۸۰۰ نفر اتباع بیگانه از شهرستان ری طرد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خدمات ارائه شده در ۶ ماهه گذشته پس از استقرار فرماندهی انتظامی در این شهرستان اظهار کرد: رسانه‌ها در کشور ما درگیر با جنگ نرم هستند و رسالت بسیار خطیری را بر عهده دارند و قطعاً رسانه می‌تواند با نقطه نظرات و انتقادات سازنده نقش بسزای خود را برای القای امید به جامعه ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر دستگاه و ارگانی در کنار اقدامات فراوان عیب و نقصی هایی دارد اما از آنجا که معاندین به دنبال نفوذ در  نظام و آسیب‌ها و ضربه‌های فرهنگی هستند رسانه‌ها می‌توانند تبلیغات و هجمه‌های دشمنان را با درایت خود خنثی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: پلیس ایران وجه تمایز زیادی با سایر کشورها دارد و در سایر کشورها پلیس بیشتر در ازای دریافت مزد کار امنیتی انجام می‌دهد اما می توان به جرئت گفت این رویکرد در پلیس ایران وجود ندارد و بُعد مالی این مسئولیت اهمیت چندانی ندارد و گواه بر این است بیشتر اقدامات همکاران ما در نیروی انتظامی جهادی است.

جلیلیان بیان کرد: ما معتقدیم که باید حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم و تا آخرین قطره خون از پاسداری از این مرز و بوم دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در سایر کشورها پلیس دستخوش سیاست زدگی است اما در جمهوری اسلامی با تغییر سیاست و دولت در نیروی انتظامی هیچ تأثیری ایجاد نمی‌شود و این در حالی است که پلیس از بینش سیاسی کافی برخوردار است اما به جریانات سیاسی بی‌توجه است و تنها گوش به فرمان مقام معظم رهبری است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ابراز داشت: در سایر کشورها پلیس دستور محور است اما پلیس ایران پاسخگو و مردمی است و اخیراً نیز با ارتقای جایگاه سازمان فرماندهی به فرماندهی کل با فرمان مقام معظم رهبری به طور کامل تحت فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم.

جلیلیان در ادامه تأکید کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان ری با همت و مطالبه مسئولین، مردم و رسانه‌ها شکل گرفت و ۱۱ کلانتری فعال و ۲ کلانتری در دست احداث داریم که در صورت حمایت مسئولین محلی کلانتری‌های حسن آباد و علائین تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این روزها کار با شدت و حدت انجام شده و این روحیه خدمت از ابتدای کار جزو وظایف ما بوده و به دنبال آن هستیم که بهترین‌ها را در شهرستان ری رقم بزنیم و این موفقیت ناشی از همسوبودن دیدگاه‌ها و رویکردها و نیز مطالبه مردم است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه ابراز داشت: در شهرستان ری با وجود کاستی‌ها و کمبودها مردم را از رجوع به ستاد فرماندهی تهران بزرگ بی نیاز کردیم و کلیه خدمات و ملزومات اداری در همین شهرستان انجام می‌شود.

جلیلیان ادامه داد: تا کنون طرح‌های رعد، امنیت محله محور، جمع آوری معتادان متجاهر،  اجرایی شده و دستگیری‌های قابل توجهی انجام شده است و با دستگاه های محلی و ملی تعاملات خوبی برقرار شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هوشمند سازی پلیس که شعار سال است به شدت دنبال کردیم و شهرستان ری به عنوان پایلوت کل کشور اولین فرماندهی انتظامی بود که اقدام به این کار کرد و پرونده‌ها به صورت الکترونیکی رصد و بازدید می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: بازجویی به صورت تصویری از طرفین دعوا و شاکی از طریق مقام قضایی با معاونت قضایی کلانتری ضمن برقراری ارتبا بازجویی و دستورات به صورت آنلاین صادر شد.

جلیلیان با تأکید بر اقدامات امنیت نیروی انسانی و ناوگان موتوری و خودرویی ابراز داشت: ۱۲۱ نفر نیروی پایور و ۱۲۷ نفر نیروی وظیفه سرباز به مجموعه اضافه کردیم و ۴۳ دستگاه موتور سیکلت و خودرو نیز به این مجموعه اختصاص یافت و به ناوگان گشتی‌های خودرویی و موتوری اضافه شد.

وی ادامه داد: در کنار اقدامات سلبی اقدامات ایجابی نیز در دستور کار قرار گرفت و ۱۰۰ درصد پرونده های غیر امنیتی از معاونت قضایی کلانتری به معاونت اجتماعی ارجاع شد که خوشبختانه در حدود ۷۹ درصد منجر به سازش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با تأکید بر اینکه مشکلات و معضلات شناسایی و احصا شده و به عنوان خدمتگزار مردم مطالبه گری نیز داشته ایم اظهار داشت: حضور اتباع غیر مجاز را آسیب و تهدید می‌دانیم و مطالبه برای جمع آوری داشتیم که در این زمینه بهانه‌ای برای جمع آوری اتباع پذیرفته نیست و اما باید طرد و رد این افراد در مرز با سازوکار مناسب انجام شود.

جلیلیان بیان کرد: در ۶ ماهه اخیر ۱۷۴۶ معتاد متجاهر جمع آوری، ۲۶۳ باند سازمان یافته از جرایم متلاشی و ۱۸۰۰ نفر اتباع بیگانه رد و طرد شدند و همچنین یک و نیم تن مواد مخدر کشف در شهرستان کشف و ضبط شدد.

وی اظهار داشت: در شهرستان ری شهرداری مستقل نداریم و این مجموعه موجود شهرداری منطقه ۲۰ است که امکان ارائه خدمات شایسته و بایسته به شهروندان در زمینه پلیس راهور وجود ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: مدیریت شهری اجازه نمی‌دهد راهور منطقه ۲۰ راهور در حیطه شهرستان ری خدمات رسانی کند و تا زمانی که شهرداری ری شهرستان نشود با پلیس راهبر مشکل داریم اما در کنترل عملیاتی ما هستند. 

جلیلیان در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت ۶ ماهه استقرار فرماندهی انتظامی شاهد ۱۴ درصد کاهش سرقت، ۶۳ درصد کاهش جرائم خشن، ۴ درصد افزایش کشفیات و ۳۴ درصد افزایش دستگیری سارقین بودیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز فرمانده انتظامی شهرستان ری فرماندهی انتظامی سایر کشورها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • کشف محموله دارو در زابل