Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دلیل برگشت زدن محموله فلفل دلمه‌ای ایران باقی‌مانده سموم نبود؛ بلکه دلیل اصلی آن ثبت نشدن ۴ نوع سم مورد استفاده برای پرورش این محصول در روسیه بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی برومندی در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، درباره ماجرای بازگشت فلفل دلمه‌ای از روسیه اظهار داشت: دلیل برگشت زدن محموله فلفل دلمه‌ای ایران باقی‌مانده سموم نبود؛ بلکه دلیل اصلی آن ثبت نشدن 4 نوع سم مورد استفاده برای پرورش این محصول در روسیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در واقع این 4 سم برای روس‌ها ناشناخته بود؛ در حالی که همین 4 نوع سم مورد تأیید اتحادیه اروپا هستند و به همین خاطر برگشت زدن محصول فلفل دلمه‌ای برای ما هم عجیب بود. با این حال بعد از اینکه محصولات برگشت‌خورده را به آزمایشگاه تهران فرستادیم، معلوم شد که فلفل دلمه‌ای تولید ما سلامت غذایی بالایی دارد

برومندی همچنین با اشاره به کیفیت بالا و قیمت پایین فلفل دلمه‌ای ایران گفت: بنابراین واردات فلفل دلمه ما برای سایر کشورهای مقرون به صرفه‌تر از سایر محصولات خارجی است و حتی اسرائیل هم در صادرات فلفل دلمه از ایران شکست خورده و بازارهای خود را به ما واگذار کرده است. چرا که محصولات ما به خاطر شرایط اقلیمی کیفیت بالاتری از محصولات مدیترانه‌ای داشته و ویتامین سی بیشتری دارد.

دلیل برگشت کیوی از هند شپشک بوده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به ماجرای برگشت خوردن کیوی از کشور هند اشاره کرد و گفت: علت برگشت خوردن کیوی صادراتی ما از هند وجود آفت و شپشک بود و بحث وجود سم در کار نبود. در واقع چون ما کیوی را ابتدا به امارات فرستاده و از آنجا به هند صادر می‌کنیم، این مشکل ایجاد شده است؛ چرا که امارات روی وجود شپشک حساس نیستند؛ اما هندوستانی‌‌ها اصرار دارند که میوه نباید با آفت وارد هند شود.

برومندی یادآور شد: اتفاقاً وجود شپشک روی میوه نشان می‌دهد در تولید آن میوه از هیچ نوع سمی استفاده نشده است. در ضمن ازبکستان هم سلامت سیب‌زمینی تولید ایران را تأکید کرد و بازگشت محموله‌های سیب‌زمینی از این کشور دروغ است.

واکنش سازمان حفظ نباتات به برگشت خوردن نخل های صادراتی ایراناطلاع رسانی ناقص گمرک درباره نخلهای صادراتی/ مجوز جعلی علت برگشت خوردن محموله بوددلیل برگشت خوردن 3 محصول کشاورزی ایران اعلام شد/ اغلب سموم کشاورزی بدون نسخه نویسی مصرف می‌شود

وی با انتقاد از افرادی که کشاورزان را در شرایط سخت تولید مورد بی‌مهری قرار دادند، افزود: هر سال حجم زیادی محصولات کشاورزی را به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم و نباید توقع داشته باشیم که کشورهای هدف محصولاتی که وارد کشورشان می‌شود را ارزیابی و آزمایش نکنند.

برومندی ادامه داد:‌ به هر حال در چندماه اخیر رخدادهای تلخی در این حوزه اتفاق افتاد؛ اما مردم مطمئن باشند که 10 میلیون تن محصول کشاورزی که در ایران تولید و صادر می‌شود، سالم بوده و سرطان‌زا نیستند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی فلفل دلمه ای برگشت خوردن دلیل برگشت نوع سم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی

محمد علی نیکبخت در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو ۱۴۰۳) با تعدادی از تولید کنندگان و صادرکنندگان دیدار کرد و از آنان خواست برای ایجاد زنجیره ارزش راهبردی محصولات کشاورزی تلاش و کمک کنند.

او کشاورزی را « محور اقتصاد مقاومتی » دانست و به تولید کنندگان و صادرکنندگان اطمینان داد که وزارت جهاد کشاورزی بر اساس وظایف و ماموریت های قانونی خود در کنار آنان می ایستد.

نیکبخت هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید با مشارکت مردم را « توسعه زیرساخت‌های تولید » اعلام کرد و افزود: تا جایی که ظرفیت تولید در داخل کشور وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین‌المللی فرصتی است تا راه های افزایش و بهبود کیفیت تولید و رشد صادرات و درآمد زایی برای کشور ایجاد و هماهنگ شود.

اوگفت: برقراری ارتباطات چند سویه در نمایشگاه ها زمینه ساز حرکت زیر بنایی و جهادی افزایش تولید و تقاضا محور شدن محصولات کشاورزی است.

نیکبخت با ابراز خرسندی از حضور شرکت های موفق و کارآفرینان بزرگ در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ افزود: اطمینان دارم ظرفیت برای تولید محصولات کشاورزی در کشور فراوان است.

در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو که میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان و سرمایه گذار خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران است محصولات و دستاورد ها در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی و محصولات و ماشین آلات کشاورزی و محصولات شیلاتی عرضه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر دستگاه های دولتی با « نگاه حمایتی و تسهیل گرا » در کنار تولید و صادر کنندگان قرار گیرند ظرفیت و توان تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران چندین برابر افزایش خواهد یافت.

او، ورود توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری به حوزه کشاورزی را اجتناب ناپذیر خواند و اظهار داشت: تولید علمی و مدرن می تواند به ارزش افزوده بیشتر کمک کند تا شرایط افزایش تولید و بهبود کیفیت و رشد سودآوری در عرصه‌های مختلف کشاورزی فراهم شود.

نیکبخت در جریان بازدید از نمایشگاه تلاش داشت تا بیشتر مشکلات و نظرهای تولید و صادرکنندگان را بشنود ؛ به دیدارهای خود با وزیران و مقامات بسیاری از کشورها اشاره کرد که همواره از کیفیت بسیار عالی محصولات ایرانی ابراز رضایت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان