Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، اعضای کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در جلسه اصلی این کمیسیون، با لایحه اصلاح ماده (۶۳) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درخصوص ترکیب اعضای «شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» موافقت کردند.

در این جلسه که ظهر روز یکشنبه(۲۶ دی ۱۴۰۰) به ریاست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و با حضور دبیر کمیسیون، وزرای ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد، پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص لایحه اصلاح ماده (۶۳) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موضوع الحاق وزیر ورزش و جوانان، رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ترکیب اعضای شورای «ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون به بحث و بررسی و بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب ماده (۶۳) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، «شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» با هدف توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، با شرح وظایف و ترکیب مندرج در این ماده تشکیل شده است.

در این خصوص، سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به بند (ب) ماده (۳) و ماده (۴) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و با بیان اینکه این وزارتخانه به عنوان متولی ساماندهی امور جوانان بوده و ارتقای هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان، ارتقا و تقویت سرمایه اجتماعی، مسئولیت پذیر، هویت و مشارکت همه جانبه جوانان، بهبود و اصلاح سبک زندگی جوانان منطبق بر ارزش‌های اسلامی-ایرانی، توسعه مشارکت داوطلبانه مردمی در امور جوانان و اتخاذ سیاست‌های حمایتی در جهت اشتغال و ازدواج جوانان از وظایف وزارت مذکور می‌باشد، موافقت خود را با اضافه شدن وزارت ورزش و جوانان به ترکیب اعضای شورای یاد شده را اعلام کرده بود.

سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین در اعلام نظر خود در خصوص الحاق رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با این استدلال که هدف تشکیل واحد بسیج مستضعفین ایجاد توانایی‌های لازم در کلیه افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی به منظور دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین کمک به مردم هنگام بروز بلایا و حوادث غیرمترقبه با هماهنگی مراجع ذیربط می‌باشد، اضافه شدن رئیس سازمان مذکور به ترکیب شورای یاد شده را نیز بلامانع دانسته بود.

در ادامه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ضمن اعلام نظر و هماهنگی این وزارتخانه در مورد پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، به این نکته اشاره داشت که با توجه به تصویب سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و ابلاغ آن به مبادی ذی ربط جهت اجرا، دبیرخانه شورای هماهنگی خدمات رسانی به رزمندگان بر اساس سند راهبردی مذکور، در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مستقر است و به استناد این سند، تکالیفی از جمله سیاست اجرایی بند (۳) آنکه اشعار می‌دارد پیشنهاد تدوین منشور اجتماعی، اخلاقی و اداری از سوی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای صیانت از جایگاه و منزلت اجتماعی رزمندگان به عهده این وزارتخانه واگذار گردیده است، درخواست اضافه شدن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ترکیب اعضای «شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» را متناسب با موضوعات مرتبط با رزمندگان مطروحه در این شورا و هماهنگی مقتضی در این خصوص، ارائه کرد.

در نهایت و پس از جمع بندی نظرات و نکات مطرح شده، اعضای کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک با الحاق وزرای ورزش و جوانان و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ترکیب اعضای شورای «ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» موافقت کردند.

لازم به ذکر است، تصمیم جلسه اصلی کمیسیون یاد شده، به منظور تصویب هیئت وزیران، به زودی در دستور کار جلسه دولت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5401995 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اداری و استخدامی کشور وزارت دفاع بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان بسیج مستضعفین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مذاکرات وین مجلس شورای اسلامی حسین امیرعبداللهیان ایران محمد مخبر سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم علی باقری مجلس ایالات متحده امریکا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سازمان ملل متحد رحیم زارع علی بهادری جهرمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ترکیب اعضای بسیج مستضعفین ورزش و جوانان رئیس سازمان شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از دیده‌بان ایران، پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، به دیده‌بان ایران گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است، به دیده بان ایران گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند