Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ ورود سامانه بارشی و هوای سرد به استان مرکزی و اعلام وضعیت زرد سبب شده که تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران با دریافت هشدارها به حالت آماده‌باش درآیند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش بینی نشان دهنده ورود موج بارشی جدیدی به کشور است که این سامانه از عصر امروز  فعالیت خود را از نوار غرب استان آغاز خواهد کرد و بتدریج تا اواخر وقت سایر نقاط استان هم شاهد بارش خواهند بود، به دلیل ماهیت سرد این سامانه بارش ها بصورت برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بارش‌های سامانه از صبح فردا پایان خواهد یافت و پس از آن دمای هوا بطور محسوسی کاهش خواهد یافت  دمای هوا صبح چهارشنبه بین 6 تا 8 درجه سردتر خواهد شد و این سرما کم و بیش تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد یافت. 

این طی امروز و فردا سرعت وزش باد در استان شدید می‌باشد. بنابراین  کولاک برف در مناطق مستعد بویژه در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست، بررسی‌های فعلی حاکی از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز پنجشنبه به کشور است که در طی روز پنجشنبه موجب وزش باد شدید و از ساعات بعدازظهر پنجشنبه تا بامداد جمعه بارش برف در استان خواهد شد.

در همین زمینه حمید غیاثی، مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هشدارهای هواشناسی به تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعم از فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دستگاه‌های خدمت‌رسانی شهری و روستایی  ابلاغ شده و آنها در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها زمستان امسال بارندگی در حد نرمال و کمی بهتر از نرمال خواهد بود و هفته جاری هوا رو به سردی خواهد رفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی بیان کرد: اخطارها از روش‌های مختلف به مردم داده شده است، از گروه‌های کوهنوردی انتظار داریم در ایام برفی از حضور در مناطق کوهستانی خودداری کنند.

 غیاثی افزود: علاوه بر دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان‌ها نیز ستاد مدیریت بحران به صورت آماده‌باش هستند تا در صورت اتفاق غیرمنتظره بتوانند شرایط را مدیریت کنند، از دهیاران روستاهای همجوار در محورهای مواصلاتی خواسته شده فضاهایی را برای اسکان موقت افراد در راه مانده در نظر بگیرند، همچنین شهرداری‌ها نیز مکلف شدند در شهرها مکان‌هایی را برای اسکان مسافران در راه مانده تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بارندگی‌ روزهای گذشته خسارتی به همراه نداشت و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت دریافت نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران افزود: ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز برای اسکان اضطراری مسافران در نظر گرفته شده و مشکلی وجود ندارد.

تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع 

رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز گفت: در شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها انتظار می‌رود رانندگان تا با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.  
 
محمد پور شمس بیان داشت: بارندگی موجب لغزندگی شدید در سطح محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های شیب دار می‌شود،  شهروندان در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی و به منظور پیشگیری از هرگونه مشکل، قبل از حرکت باید از سالم بودن وسیله نقلیه خود، به ویژه بخاری و برف پاک کن آن، اطمینان حاصل کنند، و تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ، پوشاک گرم و مقداری آب و خوراکی های فاسد نشدنی نیز با خود به همراه داشته باشند. 
 
وی از رانندگان خواست از سرعت زیاد در محورهای لغزنده خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز اسکان موقت مدیریت بحران مدیریت بحران استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده بارش‌های رگباری بهاره را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: این بارش‌ها همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق می‌افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است و اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 6092138

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران