Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد شیبک روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان و صاحبان زمین‌های طرح توسعه ناحیه صنعتی دهنه، اظهارداشت: این شهرستان یکی از بهترین تولیدکنندگان گندم و غلات کشور است اما به دلیل فراهم نبودن شرایط ورود سرمایه گذاران برای فعال‌سازی صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزان منطقه خام فروشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های صنعتی و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند زنجیره ارزشی و ارزش افزوده برای کلاله به‌وجود آورد تا سود تولیدات شهرستان به جیب دلالان نرود.

فرماندار کلاله با بیان اینکه شغل اغلب مردم شهرستان کشاورزی به صورت فصلی و مقطعی است، گفت: باید با توسعه زیرساخت‌های صنعتی شرایط برای اشتغال پایدار جوانان کلاله‌ای فراهم شود.

شیبک ادامه داد: راه ایجاد اشتغال در کلاله ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار در منطقه است.

به گزارش ایرنا، مسوولان شهرستان هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربعی کلاله وقتی از حدود ۲ دهه پیش مجوز احداث ناحیه صنعتی را در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار دریافت کردند تصور نمی‌کردند که عرصه پیش بینی شده ظرف چند سال با استقرار ۵۰ واحد تولیدی و اغلب صنایع مرتبط با بخش کشاورزی تکمیل شود و آنها را از حدود ۱۰ سال پیش بر سر ۲ راهی توسعه زمین این ناحیه و یا اختصاص زمینی دیگر برای استقرار واحدهای صنعتی قرار دهد.

مسوولان کلاله راه دوم را انتخاب کردند و پیشنهاد ایجاد شهرک صنعتی با نام "گلستان" در عرصه‌ای به‌مساحت ۵۰ هکتار در گالیکش را به مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی دادند که مورد موافقت قرار گرفت اما با ارتقای شهر گالیکش به شهرستان، زمین پیش بینی شده برای شهرک صنعتی در حوزه جغرافیایی این شهرستان تازه تاسیس قرار گرفت و عملا دست مسوولان کلاله خالی ماند.

تلاش‌ برای کسب مجوز دیگر راه‌اندازی شهرک صنعتی کلاله تاکنون بی نتیجه مانده و مسوولان این شهرستان را مجبور به انتخاب راه نخست یعنی توسعه ۲۰ تا ۲۵ هکتاری ناحیه صنعتی دهنه نمود که این امر نیز با توجه به گرانی زمین و قیمت‌های بالاتر از عرف پیشنهادی توسط مالکان هنوز محقق نشده است.

با این حال ظرفیت‌های بکر کلاله در بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال مولّد، ضرورت توسعه صنعتی این شهرستان را دو چندان کرده و مسوولان محلی امیدوارند با حمایت ویژه دولت سیزدهم و مسوولان استان گلستان شرایط برای توسعه ناحیه صنعتی فعلی و یا اختصاص زمین دیگری برای ایجاد شهرک صنعتی در کلاله فراهم شود.

نبود شهرک صنعتی در کلاله و تکمیل بودن ظرفیت تنها ناحیه صنعتی آن به گفته مسوولان و کارشناسان حوزه صنعت این شهرستان سبب شده تا سالانه تعدادی زیادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در عرصه تولیدی، اقتصادی و صنعتی به مناطق دیگر سوق داده شوند.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گلستان کلاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گلستان کلاله سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گلستان کلاله ناحیه صنعتی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرماندار ویژه مهاباد در پاسخ به پیگیری خبرگزاری صداوسیما گفت: مشکل صدور مجوز ساخت و ساز این زمین‌ها تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

مالکان این زمین‌ها می‌گویند با وجود داشتن مدارک رسمی اجازه ساخت به آن ها داه نمی‌شود. این درددل شهروندان مهابادی ست که زمین هایشان روبه روی شهرک خانقاه در ورودی مهاباد ـ میاندوآب در بلاتکلیفی مانده است.

زمین‌هایی که قرار بود روزی سرپناه صاحبانشان شوند حالا بعد از گذشت سالها همچنان خالی و بدون ساخت و ساز باقی مانده است.

حتی با وجود داشتن مدارک رسمی هم از ساخت و ساز در این زمین‌ها جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری صداوسیما وعده فرماندار مبنی بر رفع مشکل این زمین‌ها را در یک ماه آینده دوباره پیگیری می شود.

بیش از20 سال است که شهروندان مهابادی چشم انتظار صاحب خانه شدن و همت جدی مسئولان برای رفع مشکلاتشان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند