Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین ارز دیجیتال تحت عنوان بیت‌کوین «Bitcoin» در سال 2009 معرفی شد. پس از آن نیز دیگر ارزهای دیجیتال منسوب به «آلت‌کوین‌» ایجاد شدند. اما امروزه هزاران ارز دیجیتال را می‌توان در مارکت کریپتوکارنسی مشاهده کرد که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

اما آیا همه‌ی ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟! در ادامه با بررسی قیمت بیت کوین و به طور کلی قیمت ارز دیجیتال، ارزشمندی آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توضیحاتی در مورد «مم‌کوین‌»‌ها ارائه خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چطور آن‌ها را بر بستر صرافی پیشرو «بیت پین» تشخیص دهید. در نهایت، شما را با مفاهیم گیفت کارت ارز دیجیتال و هیت مپ ارز دیجیتال نیز آشنا خواهیم کرد.

چه برداشتی می‌توان از قیمت ارز دیجیتال داشت؟

افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت مستمر دارند، تحت عنوان معامله‌گر یا تریدر شناخته می‌شوند. اساس کار تریدرها، سود بردن از معاملات رمزارزی است. اما برای اینکه بتوانند از معاملات خود سود بگیرند، باید مشخص کنند که کدام ارزهای دیجیتال را در چه بازه‌ی قیمت خریداری کنند. برای این امر به مفهومی تحت عنوان «تحلیل تکنیکال» نیاز است. تحلیل تکنیکال یک نوع تحلیل فنی است که می‌تواند از روی نمودار قیمت ارز دیجیتال، اطلاعات لازم برای خرید یا فروش یک رمزارز را در اختیار تریدر قرار دهد. بنابراین یکی از اساسی‌ترین مفاهیم و ابزارهای فعالیت مستمر در مارکت کریپتوکارنسی، توجه به قیمت ارز دیجیتال است و سابقه‌ی آن در یک تایم‌فریم مشخص مورد بررسی قرار بگیرد!

آیا قیمت بیت کوین بر قیمت کل بازار کریپتو تأثیر دارد؟

عوامل بسیاری بر افزایش و کاهش قیمت ارز دیجیتال تأثیر دارند که یکی از آن‌ها، قیمت بیت کوین است. قیمت بیت کوین به عنوان یک شاخص کلی در بازار مطرح است. به طوری که اگر قیمت بیت کوین به‌صورت کلی دچار نوسان شود، قیمت سایر ارزهای دیجیتال هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان، همواره بیشتر از 60 درصد حجم و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. بنابراین یکی از ابزارهای بررسی قیمت ارز دیجیتال برای پیش‌بینی، توجه به قیمت بیت کوین است، که اگر در ثبات کلی قرار داشته باشد، آن‌گاه برای تحلیل قیمت سایر ارزهای دیجیتال، باید به نمودار قیمت آن‌ها مراجعه شود!

چطور ارزهای دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری را مشخص کنیم؟

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال با معامله یا ترید این ارزها تفاوت دارد. شخصی که می‌خواهد روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند، نیازی به فراگیری دانش تحلیل تکنیکال ندارد. بلکه صرفاً ارزهای ارزشمند برای سرمایه گذاری بلندمدت را پیدا کرده و برای خرید آن‌ها اقدام می‌کند. سرمایه گذاران با نگهداری این ارزها در کیف‌پول خود به صورت طولانی‌مدت (بین 6 ماه تا 5 سال)، از افزایش قیمت بالای آن‌ها سود بیشتری خواهند برد. این در حالی است که تریدرها معمولاً در معاملات متعدد و کوتاه‌مدت خود، سودهای اندک اما مستمر می‌گیرند. برای تشخیص ارزهای دیجیتال برتر باید توانایی تشخیص مم‌کوین «Meme» از کوین‌های هدفمند بازار را داشته باشیم. مم‌کوین‌ها نوعی سرگرمی هستند و ارزش ذاتی چندانی ندارند. نوسان شدید قیمت مم‌کوین‌ها به واکنش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار بستگی دارد.

در صرافی ایرانی «بیت پین» به آدرس Bitpin.ir این ارزها با رنگ زرد مشخص شده و تحت عنوان «زرد ارز» دسته‌بندی شده‌اند. این دسته‌بندی به تریدرها و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا با احتیاط بیشتری روی این ارزها مانور بدهند!!

هیت مپ ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

هیت مپ «Heat Map» به معنای نقشه رنگی و کلی بازار است. خوشبختانه در صرافی ایرانی «بیت پین» نقشه بازار ارزهای دیجیتال نیز ارائه شده است. از روی این نقشه، با یک نگاه می‌توان به صعودی یا نزولی بودن بازار و همچنین به غالب بودن معاملات یک ارز دیجیتال پی برد. شما همین حالا می‌توانید هیت مپ ارزهای دیجیتال را از وبسایت رسمی بیت پین مشاهده نمایید.

سخن نهایی

تا چند سال قبل، فعالیت حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال، صرفاً باید در بستر صرافی‌های خارجی انجام می‌شد. چراکه صرافی‌های داخلی به اندازه کافی امکانات نداشتند تا ابزارهای تحلیلی را در اختیار تریدرها و سرمایه‌گذاران قرار دهند. اما در حال حاضر این روند برعکس شده است. با توجه به محدودیت‌های احراز هویتی که در صرافی‌های خارجی برای ایرانیان وجود دارد، فعالیت بر بستر صرافی‌های ایرانی بیشتر و کارآمدتر شده است. «بیت پین» یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی است که همین حالا می‌توانید از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوید.

کد خبر 1593463

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار ارزهای دیجیتال قیمت ارز دیجیتال سرمایه گذاران قیمت بیت کوین سرمایه گذاری تحت عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟