Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب مدیران دستگاه‌های اجرایی در شرایط اجتماعی استان کهگیلویه‌وبویراحمد باعث شده تا شاهد نقش مستقیم برخی از این مدیران در افزایش آمار نزاع خیابانی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نزاع و درگیری‌های خیابانی یکی از مصادیق اصلی خشونت در جوامع  و پدیده ای اجتماعی است که در ماه های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد بخصوص در مرکز استان ظهور و بروز جدیی داشته به گونه ای که انتشار تصاویراین خشونت های خیابانی در فضای مجازی باعث شده تا اگر در نقطه ای دیگر از کشور اتفاقی اینچنینی روی دهد آن را منتسب به شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی دانسته که البته شایعه سازی نقش عمده ای در این انتشارات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است تاب آوری مدیران دستگاه های اجرایی استان در حدی نباشد که بخواهیم در پاراگراف های بعدی در خصوص تیتر انتخابیمان توضیح دهیم و به همین دلیل به اصل موضوع یعنی نقش مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد نزاع های خیابانی خواهیم پرداخت و امید واریم مدعی العموم  در حوزه پیشگیری و مسئولان استانی نسبت به اهمیت موضوع اهتمام داشته و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدتی را پیش بینی کنند تا از شیوع اپیدمی نزاع های خیابانی و قمه کشی جلوگیری شود.

در ابتدای کلام به این موضوع اشاره کنیم که نقش همه مدیران دستگاه های اجرایی ، قضایی و نظامی در پیشگیری آسیب های اجتماعی با اهمیت بوده و نباید تنها گفت فلان دستگاه متولی است و باید خودش کار را دست بگیرد بلکه باید با هم افزایی و اتحاد بین دستگاهی از ایجاد آسیب ها جلوگیری کرد، چرا که جامعه به هم وابسته بوده و اگر بخشی دچار مشکل شود بدون شک به مرور زمان آن مشکل یقه دستگاه ما را هم خواهد گرفت.

ورزش و سازمان ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد که این روزها غربتش در کهگیلویه و بویراحمد عاملی برای ایجاد نزاع های خیابانی و آسیب های اجتماعی می باشد اولین دستگاهی است که ما به آن اشاره و در روز های بعد به نقش سایر دستگاه ها خواهیم پرداخت.

ورزش و حرکات منظم بدنی عاملی برای ایجاد سلامت جسم، روح و روان بوده و تاثیر فراوانی بر کنش های اجتماعی فرد در جامعه داشته و در پرورش شخصیت نیز اهمیت بسزایی دارد.

بر اساس آمار سازمان مدیریت استان بالغ بر 68 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را افراد در رنج سنی 15 تا 64 تشکیل می دهند که بر اساس شاخص ها نشان می دهد که جمعیت این استان را جمعیت جوان تشکیل می دهد و  ورزش برای جوانان تکیه گاهی امن به حساب می آید تا در پناه آن به نهایت رشد و کمال مطلوب انسانی دست یابند.

ورزش نقش عمده ای در کاهش ناسازگاری های فردی، اجتماعی وکاهش فشارهای روانی دارد و تعادل روانی ارگانیزم را ایجاد می کند و آنگونه که جرم شناشان می گویند جرم نتیجه جمع جبری عوامل موثر در بزهکاری بوده که تحت فشار روانی، ضعف شخصیت افراد و عدم توانایی مقاومت در شرایط خاص اتفاق می افتد ونهایتا نتیجه می گیریم که ورزش نقش کلیدی و اساسی در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.

اگر بپذیریم که بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی به دلیل بیماری های روحی و روانی و معضلات اجتماعی که افراد با آنها درگیر هستندایجاد می شود، می توان گفت ورزش کردن راه کوتاه، موثر و واکسنی برای مقابله با معظلات و خشونت در کف خیابان است.

اما چرا تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد مقصر نزاع های چند ماه اخیر است؟ اگر بخواهیم شیوع اپیدمی کرونا را کنار گذاشته و خودمان را فریب ندهیم می توانیم ادعا کنیم ورزش در کهگیلویه و بویراحمد غریب و باعث تخلیه هیجانات جوانان بعد از منحل شدن تیم فوتبال شهرداری یاسوج نشده و افزایش قدرت نمایی مجازی در شبکه های اجتماعی دست به دست هم داده و نتیجه آن در کف خیابان مشاهده می شود.

تا حدودی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از زیرساخت های ورزشی برخوردار است اما عدم برنامه ریزی مناسب، نبود تیم داری و سایر مشکلات سیاسی و عدم حمایت از نخبگان و قهرمانان ورزشی باعث شده تا این زیرساخت ها فرسوده و تنها فرصتی برای حیف و میل بیت المال باشد که نمونه بارز این حیف و میل، ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج است که سالها چشم انتظار یک تیم و بازی است.

در این مطلب نمی خواهیم که راهکاری را به مسئولان تحمیل کنیم بلکه به معرفی مقصرین آسیب های اجتماعی و ضعف در عملکرد هایی که می توانند نقش عمده ای در کاهش این آسیب ها دارند اکتفا می کنیم، و امیدواریم که مسئولان استان با دور میز نشینی چاره ای اندیشیده و با توسعه ورزش روح و روان جوانان را جلا داده تا شاهد نزاع و خشونت های خیابانی نباشیم.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و گفت: ۵۸۱ نفر در مهرماه سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد جمالی‌آرند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از 400 برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از 94 معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: 581 نفر در مهرماه سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مد نظر است.

وی افزود:دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی به مشکل مسکن فرهنگیان اشاره کرد و افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی