Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، بعد از ظهر امروز با حضور در نشست هم اندیشی کارشناسان حوزه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان که به میزبانی استان البرز برگزار شد، گفت: شاید به نظر برسد مسئله اصلی در ازدواج جوانان مسائل معیشتی باشد در حالی که یافته‌ها نشان می‌دهد یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ها و به تاخیر انداختن ازدواج، تغییر ادراکی است که در دختران جوان ایرانی از خود و نقش‌های اجتماعی که باید ایفا کنند و تخیلی که نسبت به آینده دارند رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که  در واقع مسئله ما مسئله فرهنگ و سبک زندگی است، اظهار کرد: بررسی‌های میدانی هم تایید می‌کند که ازدواج آسان به معنای ازدواجی که در سن پایین و با سهولت در برگزاری و مناسک آن انجام می‌شود تابعی از توسعه نیست.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در استان سیستان و بلوچستان ما شاهد پایین‌ترین نرخ طلاق، بالاترین نرخ ازدواج و پایین ترین سن ازدواج در زوجین هستیم، پس به این پرسش چگونه پاسخ خواهیم داد؟ آیا این آمارها تابعی از توسعه یافتگی است یا تابعی از توسعه نیافتگی است؟

وی با بیان اینکه بین تلقی که جوانان از رویدادها و وقایع دارند با آنچه فی الواقع رخ می‌دهد فاصله زیادی است، گفت: تصور نکنیم که طلاق همیشه معلولی است از زیرساخت‌هایی که ما توان و امکان تغییر آن را نداریم و همیشه هم اینگونه نیست که تورم و مشکلات اقتصادی مسبب طلاق باشند. اگر مهارت جوانان برای تشکیل و حفظ خانواده راتقویت کنیم و تغییرات هویتی صورت پذیرد حفظ کیان خانواده راحتتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: در بحث جوانان و مطالعات صورت گرفته در این حوزه ما با شاخص Nit هم مواجه هستیم این شاخص گروهی از جوانان را پوشش می‌دهد که نه شاغل هستند و نه جویای کار و نه حتی محصل، این جوانان حتی در پی این هم نیستند که مهارت فردی و یا اجتماعی خاصی کسب کنند و اساسا روزگار آنها به بطالت می‌گذرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: این شاخص در کشور ما مورد مطالعه جدی قرار نگرفته است، آمار دقیقی از این جوانان وجود ندارد و در سیاستگذاری‌ها نیز توجهی نمی‌شود در حالی که می‌توان حدود ۲۹ تا ۴۰ درصد از جوانان را با مقوله‌های این شاخص مورد بررسی قرار داد و سنجید.

وی تصریح کرد: این جوانان پرسه زن نباید در سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌های ما مورد غفلت قرار گیرند، بلکه باید این گروه به رسمیت شناخته شده و مسائل آنان به دغدغه‌های کارشناسان معاونت جوانان بدل گردد.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم

معاون اجرایی رئیس جمهور‌ گفت: ایران اسلامی در ۵۰ شاخص اقتصادی از جمله کنترل نرخ بیکاری و نقدینگی روند رو به رشدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه اظهار داشت: ایران اسلامی با همت و حمیت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در 50 شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلات از جمله تامین معیشت دارند، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

منصوری ابراز کرد:  در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم و کاستی هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی بوده که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، افزود: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران 8 ساله دفاع مقدس ادامه داد: دور‌اندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده ‌که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی تاکید کرد: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری بوده و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

منصوری خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه بین نسل جوان شد و افزود: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی هم به تحولات دنیا و منطقه زد و گفت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیر‌قبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده ‌و واقعیت امر امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم