Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@06:48:48 GMT

فشار عرضه بر تقاضا، شاخص بورس را باز هم کاهشی کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۵۱۶۱

فشار عرضه بر تقاضا، شاخص بورس را باز هم کاهشی کرد

شاخص کل بازار بورس امروز دوشنبه، ۲۷ دی‌ماه با چهار هزار و ۲۷۱ واحد کاهش، قرمز پوش به کار خود خاتمه داد و در نهایت در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۰۶ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در معاملات امروز با وجود این‌که در ساعت اولیه روند بورس مثبت بود ولی با افزایش عرضه‌ها در ساعات پایانی با کاهش چهار هزار و ۲۷۱ واحدی سرخ پوش به کار خود خاتمه داد و در نهایت شاخص کل در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۰۶ هزار واحدی آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۳۹۴ واحد کاهش به ۳۴۵ هزار و ۸۴ واحد قرار گرفت و شاخص قیمت با ۸۷۶ واحد افت رقم ۲۱۶ هزار و ۹۰۶ واحد را ثبت کرد و شاخص بازار اول، چهار هزار و ۱۵۵ واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و ۴۱۱ واحد کاهشی شد.

در این روز کاری میانه هفته در بازار بورس، بیش از چهار میلیارد و ۵۷۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، سایپا، بورس کالای ایران، بورس اوراق بهادار تهران، سایر اشخاص بورس انرژی و پالایش نفت تبریز بالاترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس را ثبت کردند و در مقابل، ملی صنایع مس ایران، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی فناوران، شرکت سرمایه گذاری غدیر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس به کار خود خاتمه دادند.

امروز فرابورس با سه واحد افزایش، بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد ثابت ماند و حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۶۸ هزار و ۳۸۰ میلیون سهم به ارزش ۴۱۶ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای صنعتی مینو، فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، بیمه اتکایی ایرانیان، بیمه سامان و بیمه پاسارگاد با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، کلر پارس، جنرال مکانیک، پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت لاوان و زغال سنگ پرورده طبس بیشترین تاثیر منفی بر شاخص فرابورس را ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه