Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:37:05 GMT

ثبت ۹۱ میلیمتر بارندگی طی ۴۸ ساعت در سرایان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۵۱۷۱

ثبت ۹۱ میلیمتر بارندگی طی ۴۸ ساعت در سرایان

جواد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین داده‌ها بعد از کریمو سرایان، فتح‌آباد خضری با ۸۵ میلیمتر، خضری با ۷۹ میلیمتر، فتح‌آباد و سرند فردوس با ۷۰ میلیمتر بیشترین میزان بارش‌های اخیر استان را به نام خود ثبت کردند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده نیز وزش باد، وقوع رگبار باران و بارش تگرگ با شدت کمتر در استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی و تداوم ناپایداری‌های جوی وزش باد شدید، افزایش ابر و با شدت کمتر رگبار باران همراه با رعد و برق به‌ویژه در مناطق مستعد کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین تشکیل مه در جاده‌های کوهستانی و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

نخعی گفت: با توجه به بارش‌های روزهای گذشته و ماهیت رگباری آن، وقوع روان‌آب و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و بروز خسارت قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: روند تغییرات نسبی دمای هوا طی ۲ تا سه روز آینده کاهشی خواهد بود و پایان هفته جاری هوا سرد و یخبندان نیز تشدید می‌شود.

سامانه بارشی که از روز شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی فعال شد از عصر دیروز (یکشنبه) تقویت شد و بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در شهرستان سرایان ثبت شده است.

بارندگی ۲۴ ساعت گذشته باعث جاری شدن روان‌آب و سیلاب در چند شهرستان خراسان جنوبی شد که خسارات مالی در پی داشت اما تاکنون خسارت جانی در این استان گزارش نشده است.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد و پیرو این هشدار روز گذشته نیز نسبت به تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه در بخش‌هایی از شرق استان هشدار سطح قرمز (اقدام فوری و همه‌جانبه) صادر شد.

۹۴ تیم امدادی و عملیاتی در استان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش باران و سیل تا چهارشنبه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

برچسب‌ها بارندگی سرایان خراسان جنوبی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی سرایان خراسان جنوبی بارندگی سرایان خراسان جنوبی سازمان هواشناسی خراسان جنوبی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، در ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی در استان نسبتا پایدار و یکنواخت است.

زارعی افزود: فردا افزایش ابر و به تدریج از عصر پنج شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید و گرد خاک وقوع رگبار و رعد برق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز تا روز پنج شنبه دما افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی افزود: روز جمعه نیز موقتا کاهش دمای هوا را انتظار داریم و بارش هم از اکثر نقاط استان از روز پنج شنبه تا شنبه هفته آینده پیش بینی می‌کنیم.

زارعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱درجه سلسیوس خنک ترین و دهسلم وطبس با حداکثر دمای ۳۱ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بوده است.. 

 وی افزود: تغییرات دما در مرکز استان نیز بین ۲۳درجه سلسیوس و ۵درجه سلسیوس بوده است. 

عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق و چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و دهانه پل‌ها از جمله توصیه های هواشناسی استان در این مدت است. 

دیگر خبرها

  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود