Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ، قله آناپورنا توسط ایرج معانی و قله لوتسه توسط سیاوش شهباززاده به عنوان ۲ کوهنورد و هیمالیانورد اردبیلی درنوردیده خواهد شد تا با اهتزاز پرچم پایتخت گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳ به سهم خود گامی سهمگین و پرزحمت در راستای شناساندن قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ناشناخته استان اردبیل به دنیا بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای ۲ کوهنورد و هیمالیانورد اردبیلی با هدف معرفی پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان هر یک بصورت جداگانه در بهار ۱۴۰۱ با صعود به قلل آناپورنا و لوتسه از رشته کوه‌های هیمالیا واقع در کشور نپال پرچم اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ را به اهتزاز در خواهند آورد.

قله آناپورنا به عنوان دهمین قله بلند کره زمین و خطرناک‌ترین قله ۸۰۰۰ متری جهان و قله لوتسه به عنوان چهارمین قله ۸۰۰۰ متری جهان شناخته شده است.

این ۲ کوهنورد و هیمالیانورد و فعال گردشگر اردبیلی پیش از این پرچم "اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" را در قله آمادابلام در سال ۱۳۹۸ به اهتزاز درآورده بودند و در حال حاضر نیز آماده تمرین برای صعود به قله اورست به عنوان بام دنیا هستند.

برچسب‌ها گردشگری مسافرت وزارت ورزش و جوانان اردبیل کوهنوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مسافرت وزارت ورزش و جوانان گردشگری مسافرت وزارت ورزش و جوانان اردبیل کوهنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به جایگاه کرمانشاه در حوزه گردشگری خوراک در کشور، گفت : باتوجه به اینکه کرمانشاه دومین جهانشهر خلاق خوراک ایران به شمار می‌رود، لذا باید به معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک بپرداریم. 

وی افزود: به این منظور امسال در تلاشیم تا با تدارک برنامه‌ها و رویداد‌های مختلفی روی گردشگری خوراک در استان تمرکز داشته باشیم. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: یکی از این برنامه ها، برگزاری اولین جشنواره خوراک در محور تاریخ و تمدن با همکاری سه استان غرب کشور یعنی کرمانشاه، همدان و کردستان است. 

وی از برگزاری اولین رالی خوراک در استان هم به عنوان یکی دیگر از این رویداد‌ها نام برد و گفت: مقرر شده این رویداد با همکاری کانون اتومبیلرانی و فدراسیون گردشگری خوراک ایران در کرمانشاه برگزار شود و در طی مسیر رالی، خوراک‌های بومی کرمانشاه که مناسب برای مسافرت‌ها است، پخت شود. 

امیری از راه اندازی آشپرخانه صنعتی آموزش آشپزی، آکادمی گردشگری خوراک و خانه خلاق گردشگری خوراک در کرمانشاه خبرداد و گفت: این سه مرکز قرار است با همکاری بخش خصوصی در کرمانشاه راه اندازی شوند تا گامی برای آموزش آشپز‌های ماهر در زمینه خوراک‌های بومی، تهیه و پخت غذا‌های محلی و نوآوری در این غذا‌ها باشد. 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از نیمه‌های تیرماه شروع ماه محرم را در پیش خواهیم داشت، بنابراین تلاش شده تا این رویداد‌ها را پیش از شروع این ماه برگزار کنیم. 

معاون گردشگری استان تاکید کرد: علیرغم اینکه کرمانشاه خوراک‌های بومی و اصیل بسیار خوشمزه‌ای دارد که قابلیت معرفی به تمام علاقمندان به گردشگری خوراک را در ایران دارند، اما متاسفانه در سال‌های گذشته تنها دو خوراک کرمانشاه یعنی دنده کباب و خورشت خلال معروف شده که باید با رویداد‌های مختلف زمینه‌ای برای معرفی سایر خوراک‌های بومی و اصیل استان داشته باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد