Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، پژمان عقدک با بیان اینکه درصد کل پوشش واکسیناسیون نوبت اول در اصفهان ۸۴.۶۵ درصد و نوبت دوم ۷۳.۴۵ بوده است، اظهار کرد: مجموع درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول گروه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۱.۶۳ درصد و مجموع آمار واکسیناسیون نوبت دوم این گروه سنی ۶۷.۱۳ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: مطابق آمارهای ارائه شده درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول ایرانی گروه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۱ و تزریق واکسن ایرانی نوبت دوم این گروه سنی ۷۱.۲۲ درصد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه درمجموع ۱۸.۸۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان اصفهان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند، گفت: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم ایرانی این گروه سنی نیز ۱۹.۹۵ درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان همه واکسن‌های کووید ۱۹ به غیر از «آسترازنکا» و «پاستوکووک پلاس» موجود است، گفت:  واکسن «آسترازنکا» در حال توزیع به استان‌ها است و به زودی در اختیار مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان قرار می‌گیرد.

عقدک تاکید کرد: شهروندان برای تزریق دوز سوم واکسن اگر دوزهای اول و دوم را واکسن «آسترازنکا» تزریق کردند می‌توانند دوز سوم را نیز واکسن‌ها «آسترازنکا» و «پاستوکووک پلاس» بعد از چهار ماه  تزریق کنند.

وی تصریح کرد: شهروندانی که واکسن‌های دیگر مانند «سینوفارم» و «برکت» را برای دوزهای اول و دوم تزریق کردند، بهتر است همان نوع واکسن را برای دوز سوم تزریق کند و اگر به هر دلیلی تمایل داشته باشند که دوز سوم واکسن را «آسترازنکا» یا «پاستوکووک» تزریق کنند، منعی وجود ندارد و می‌توانند این نوع واکسن‌ها را برای دوز سوم دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اگر فردی دچار سرماخوردگی شود چنان‌چه نوبت تزریق واکسن او رسیده باشد، باید بعد از بهبودی کامل و گذشت یک ماه دیگر برای تزریق مراجعه کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا ثابت شده است برای مقابله با سویه «اومیکرون» اگر افراد دو دوز واکسن کرونا را هم زده باشند حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درصد در برابر این سویه ایمنی دارند؛ در صورتی که اگر دوز سوم واکسن کووید را تزریق کنند بین ۷۵ تا ۸۰ درصد ایمنی در مقابل این سویه را خواهند داشت.

عقدک با بیان اینکه همه گروه‌های سنی مبتلا به «امیکرون» می‌شوند، گفت: بسیاری از افراد با عادی‌انگاری بر این باور هستند که این سویه خطری ایجاد نمی‌کند و این در حالی است که آمار مرگ‌ومیر از این سویه در استان‌های تبریز، شهرکرد و یزد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ۸۵ درصد از مبتلایان به سویه «اومیکرون» از افرادی بودند که واکسن کووید ۱۹ را تزریق نکرده بودند یا دوزهای کمتری را دریافت کرده بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علامت‌های ابتلا به سویه «اومیکرون» مانند سرماخوردگی است و اگر فردی مبتلا به سرماخوردگی می‌شود بهتر است پنج روز در قرنطینه باشد و از تماس با سالمندان و بیماران خاص و سرطانی پرهیز کند تا موجب انتقال ویروس به بقیه افراد نشود و اگر کارمند ادارات باشد و علامت‌های سرماخوردگی بیشتر از سه روز را داشته باشد، روز چهارم یا پنجم باید برای گرفتن تست کرونا مراجعه کند.

48

کد خبر 1593548

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس امیکرون ویروس کرونا استان اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پوشش واکسیناسیون نوبت دوز سوم واکسن گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان