Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:07:21 GMT

آخرین وضعیت تیم امداد و نجات در علم‌کوه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۵۴۸۰

آخرین وضعیت تیم امداد و نجات در علم‌کوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دو تن از کوهنوردان تهرانی به نام‌های عباس کلهر (مربی برف) و حامد شاه‌حسینی (راهنمای سنگ) طی برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده قرار بود سه‌شنبه ۲۱ دی قله علم کوه را از مسیر گرده آلمان‌ها صعود کنند که به‌دلیل سرمای شدید زمین‌گیر شدند و تلاش امدادگران برای نجات آنها بی‌نتیجه ماند و هر دو نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(بیشتر اینجا بخوانید)  گروه امدادی از تهران برای نجات آنها آمدند‌ هم چند روز به دلیل هوای طوفانی علم‌کوه  قادر به برگشت از منطقه نیستند و هم‌اکنون در منطقه  «جان‌پناه خرسان»  مستقر شدند.

«جواد چراغی» یکی از افراد تیم امداد و نجات مستقر در «جان‌پناه خرسان» واقع در علم‌کوه در مورد آخرین وضعیت این تیم که با توجه به برف و بوران شدید در آنجا گرفتار شده اند، گزارش داده و عنوان کرد؛  این گروه تجهیزات کامل و غذای کافی داشته و مشکلی ندارند در حال حاضر در منطقه خرسان علم کوه به‌سر می‌برند تا شرایط آب و هوای آنجا عادی و صاف شود و بتواند برگردند، اکنون چهار روز است که این افراد در قله علم‌کوه هستند.

اعضای تیم امداد و نجات  به‌نام‌های جواد چراغی، مهدی جباریان، مجتبی قهیه‌ای، با سرپرست فنی عملیات وضعیت مطلوبی دارند، ایمن و همراه با تجهیزات و مواد غذایی لازم هستند، ظاهرا طی برنامه‌ریزی صورت گرفته قبل از عملیات پیش‌بینی شب‌مانی چند روزه همراه با تجهیزات و مواد غذایی مناسب با توجه به گزارش‌های هواشناسی و عدم امکان دسترسی‌های زمینی صورت پذیرفته و تیم مجهز به تلفن ماهواره‌ای جهت ارتباط با فرماندهی عملیات هستند.

جواد چراغی یکی از افراد تیم امداد و نجات مستقر در جان‌پناه خرسان واقع در علم‌کوه در مورد آخرین وضعیت تیم امداد و نجات که در آنجا قرار دارد، طی ارتباطی اظهار کرد: در ارتفاع ۴ هزار ۶۰۰ قرار داریم و از نظر روحی و جسمی خوب هستیم، شرایط آب و هوا طوفانی و بارش است به این دلیل نمی‌توانیم از اینجا خارج شویم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم از این منطقه خارج شویم در مسیرهای برگشت‌مان احتمال بهمن وجود دارد، افزود: بهترین کار این است که در همین جا بمانیم، هلال احمر گفته است روز سه‌شنبه اگر هلی‌کوپتر بتواند پرواز کند ما را از این منطقه خارج می‌کند در غیر این صورت، جمعه این اتفاق می‌افتد و کسی نگران نباشد.

به نقل از انجمن پزشکی کوهستان ایران، عملیات در بالاترین سطح ایمنی با تشکیل کمیته‌ای فنی متشکل از متخصصان عملیات‌های امداد کوهستان، امداد هوایی، مرکز ارتباطات رادیویی و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، با همکاری فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بخش‌های جستجو و نجات، پزشکی کوهستان، هواشناسی و دیواره‌نوردان و مربیان زبده برنامه‌ریزی و زیر نظر سازمان امداد و نجات هلال احمر در جریان است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: علم کوه تیم امداد و نجات فوت کوهنوردان جمعیت هلال احمر تیم امداد و نجات علم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه ابوطالب مطلبی صبح یکشنبه در سیزدهمین میز تخصصی ناشران کتاب با تبریک عملیات قاطعانه وعده صادق توسط نیروهای مسلح افزود: این عملیات سبب شد تا نیروهای نظام و مسلح نیز مقتدرتر و شجاع‌تر شوی با اشاره به اهمیت کار ناشران گفت: در نیروهای مسلح به این حوزه توجه خاصی شده است واعتبارات خوبی به حوزه پژوهش توجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در حوزه چاپ و نشر داریم و به مؤلفان نیز بدهی چندانی نداریم، برای فعالان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

یوسفی مدیر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه دریایی نوشهر نیز با اشاره به این با هزار جلد کتاب در قالب ۸۰ عنوان در نمایشگاه بین المللی کتاب سال قبل شرکت کردیم، گفت: طرح جلد ۱۸ عنوان کتاب تهیه شد.

وی از تصویب ۹۰ عنوان کتاب در فاز ۹ خبر داد و گفت: چاپ هزار جلد کتاب عکس طبیعت نوشهر از جمله اقدامات است.

وی با اظهار اینکه ۹ نشریه در دانشگاه منتشر می‌شود، گفت: رفع مشکل واگذاری اعتبار در حوزه تألیف و نوسازی تجهیزات چاپ، بازنگری دستورالعمل حق تألیف و ویراستای، عدم واگذاری کاغذ یارانه‌ای، عدم وجود ردیف اعتباری مشخص از جمله مشکلات است.

کد خبر 6090525

دیگر خبرها

  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است