Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  فرشید صراف گفت: اکنون اصلا شرایط حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نیست. شیوه‌ای که دولت به کار برده است، شیوه درستی نیست. ابتدا در دی‌ صحبت از حذف ارز ترجیحی شد که همین امر باعث شد قیمت جو و ذرت فردای آن روز ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

به گفته او از اول دی‌ تاکنون قیمت جو و ذرت کیلویی ۲۰۰۰ تومان بیشتر شده است، آن هم فقط به‌دلیل شایعه‌پراکنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید دولت به‌دنبال این است که با این کار قیمت جو و ذرت آزاد را به قیمت وارداتی آینده‌اش برساند، اما این شیوه خوب نیست.

رئیس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی گفت: اکنون رسیدگی به مشکلاتی از قبیل تخصیص‌نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی، تخصیص‌نیافتن به‌موقع نهاده گمرکات، بلاتکلیفی بسیاری از دامداران از وضعیت سبوس گندم و حل‌نشدن مشکل از مجاری قانونی از درخواست‌های جامعه دامداران است.

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت تخم مرغ به بهانه حذف ارز ترجیحی

با حذف ارز ترجیحی که شاهد افزایش بهای تمام‌شده محصول خواهیم بود و تولیدکننده ممکن است بازار رقابتی بین‌المللی را از دست بدهد، بنابراین به مشوق‌های صادراتی نیاز دارد.

صراف گفت: با حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت لبنیات، شاهد کاهش مصرف لبنیات خواهیم بود. از دولت تقاضا کردیم شرایط صادرات محصولات لبنی را فراهم کند تا تولیدکننده و دامدار آسیب نبینند. حتی ما در ازای صادرات محصولات لبنی حاضریم نهاده وارد کنیم. البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که مشوق‌های صادراتی پشت این موضوع باشد.

یکی از اقدامات دولت‌ها جهت افزایش رفاه عمومی و بهره‌وری در استفاده از پتانسیل‌های یک کشور، اعمال سیاست‌های حمایتی نظیر تخصیص ارز ترجیحی به واردات کالا‌های اساسی جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر است.


منبع؛ شهرآرا

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لبنیات ارز ترجیحی گاوداران حذف ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد