Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل بازار متشکل ارزی به بررسی تحولات بازار سرمایه پس از ورود فناوری بلاک‌چین پرداخت.
 به گزارش آریا، امیر هامونی در هفتمین همایش مالی اسلامی که صبح امروز در بانک مرکزی برگزار شد به موضوع نقش فناوری بلاک‌چین در حوزه بازار سرمایه پرداخت.
وی با مروز پیش‌بینی‌هایی که در زمینه تاثیر فناوری بلاک‌چین بر بازار سرمایه مطرح شده، اظهار کرد: ممکن است با ورود فناوری بلاک‌چین ماهیت بازار سرمایه دچار تغییر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بازار متشکل ارزی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از ارکان بازار سرمایه از جمله بورس‌ها و شرکت سپرده گذاری دچار تحول شوند، ادامه داد: در حوزه نظارت در سازمان بورس هم ممکن است رویکردها تغییر کند. پیش‌بینی می‌شود در حوزه بورس‌ها بیشتر به سمت هسته معاملات غیر متمرکز حرکت شود.
وی عنوان کرد: مچینگ سفارش‌ها به صورت غیر متمرکز و مبتنی بر دفاتر کل توزیع‌شده خواهد بود و بازارگردانی به صورت هوشمند و خودکار رواج پیدا می‌کند.
مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود تامین مالی با استفاده از دارایی‌های دیجیتال و به شیوه‌های نو صورت گرفته و انتشار صکوک و سایر ابزارهای بدهی به صورت فعلی وجود نداشته باشد.
تحول بازار دارایی‌ها
هامونی گفت: تحول بزرگ دیگر به از بین رفتن تمایز و مرز میان بازارها (ملک، خودرو، سهام و غیره) با غیرفیزیکی شدن دارایی ها مربوط می شود. این بازارها دیگر به صورت فیزیکی معامله نمی شود بلکه توکن این دارایی ها معامله خواهد شد. (توکن نماینده یک داراییِ تاییدشده است. هر توکن دارایی می‌تواند بیانگر میزان ارزش یک دارایی فیزیکی باشد) این موضوع باعث نزدیک شدن قوانین بازارها به یکدیگر می شود و ممکن است به بازتوزیع بهتر ثروت منجر شود.
وی در ادامه به بررسی روندهای داخلی و بین‌المللی در حوزه تنظیم‌گری پرداخت و گفت: در حوزه رمز ارزها می‌توان چهار مدل تنظیم‌گری تعریف کرد؛ الگوی اول، تنظیم‌گری حاکمیتی است که از بالا به پایین است. به این صورت که قوانین و مقررات را مشخص نموده و جامعه را با آن تنظیم کنیم که هم اکنون در جامعه وجود دارد. رویکرد دوم، تنظیم‌گری تعاملی است. در این مدل در یک سطح کلی یک سری از سیاستگذاری ها کلان انجام می‌شود اما در حوزه عملیات اجازه می دهیم تا بازار با ریزساختارهای خود معاملات را رقم بزند. رویکرد سوم، خودتنظیم‌گری است. یعنی دولت از دخالت در بازارهای دارایی‌های دیجیتال خارج شود و تنظیم  تبادلات را به بازار بسپارد. الگوی چهارم نیز عدم قانون و قاعده است یعنی قانون و قاعده خاصی وجود نداشته باشد.
مدیرعامل بازار متشکل ارزی در پایان تصریح کرد: به نظر ما الگوی همکارانه یا تعاملی است که مناسب‌ترین گزینه برای اقتصاد کشور است. وقتی تحریم‌های بین‌المللی به اشکال مختلف به اقتصاد کشور فشار می‌آورد، تنظیم‌گری تعاملی می‌تواند رویکرد درستی برای تنظیم ورود بلاک‌چین به حوزه بازار سرمایه باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیش بینی بازار سرمایه مدیرعامل بازار متشکل ارزی فناوری بلاک چین بازار سرمایه دارایی ها تنظیم گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود