Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:25:44 GMT

خبر مهم براي جاماندگان سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۵۷۵۹

خبرگزاری آریا-  به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت در نیمه دوم امسال خواهد بود.
به گزارش آریا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - یک سالی می شود که سهام عدالت آزادسازی شده است. بعد از این آزادسازی حدود 20 میلیون نفر که فاقد سهام عدالت بودند پیگیر خرید یا دریافت این سهام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجلس شورای اسلامی در طرحی از ارائه سهام عدالت به کسانی که از این سهم محروم هستند بر آمد اما هنوز جزئیاتی از اجرای آن در امسال و حتی بودجه سال آینده مشخص نیست.
جاماندگان سهام عدالت چند نفر هستند؟
اکبر حیدری سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذار استانی سهام عدالت گفت: به دلیل این که در زمان آغاز ثبت نام سهام عدالت، سامانه‌های شناسایی مانند امروز مدرن و آنلاین نبوده اند حجم زیادی از انحرافات در این زمینه رقم خورد.
او می گوید: طبق برآورد‌ها، دو دسته جامانده سهام عدالت وجود دارد. یک افرادی که دعوت نامه دریافت سهام عدالت (کارتکس) دارند، این جمعیت بین 1.8 میلیون تا 4 میلیون نفر متغیر هستند. 1.8 میلیون نفر کسانی هستند که کارتکس دارند و 4 میلیون نفر کسانی هستند که برآورد می‌شود دعوت نامه سهام عدالت را داشته، اما موفق به ثبت نهایی نشده اند.
از سوی دیگر طبق برآورد وزارت تعاون و رفاه اجتماعی، نزدیک به 20 میلیون نفر از 6 دهک پایین جامعه علیرغم تصریح قانون، سهام عدالت دریافت نکرده اند.که البته آن 4 میلیون نفر بیان شده نیز در همین بازده جمعیتی گنجانده شده است و در کل مجموع جاماندگان سهام عدالت 20 میلیون نفر است که 4 میلیون نیز به طور قطعی دعوت نامه دریافت کرده اند.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در 14 شهریور ماه 1400 گفت:  جلساتی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان این سهام در مجلس داشته‌ایم. در چند روز آینده طرح واگذاری سهام به جاماندگان جمع بندی می‌شود و با نگاه مثبت دولت، این طرح ظرف چند روز آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و امیدوارم در قالب توافق با دولت این موضوع نهایی شود.
او گفت: رایزنی‌ها را با رئیس جمهور شروع و نامه‌ای را به دولت ارسال کردیم که با کلیات بحث موافقت شده و این مسئله به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.
به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اقدامات کوتاه مدت در نیمه دوم امسال خواهد بود.
با گذشت بیش از چهار ماه از این اظهارات اما هنوز اقدامی در زمینه جاماندگان سهام عدالت صورت نگرفته است.
تامین منابع سهام عدالت برای جاماندگان وجود دارد
رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: در زمینه تخصیص منابع لازم باید گفته شود اگر شرکت‌ها  حذف شده از پرتفوی سهام عدالت دوباره به سبد سهام عدالت بازگردند تکلیف جاماندگان سهام عدالت نیز مشخص می‌شود.
بررسی ها از لایحه بودجه 1401 جایی برای تامین مالی این افراد را نشان نداد به همین علت سراغ نمایندگان مجلس رفتیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: سهام عدالت قانونی جداست و در بودجه جانمایی نمی شود. طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس در حال بررسی است.
غلامرضا مرحبا گفت: برای 10 میلیون نفر از 20 میلیون جامانده سهام عدالت، منابع مالی مشخص شده است. این ده میلیون نفر عضو نهادهای حمایتی و دهک های پایین خواهند بود.
کمتر از 3 ماه به پایان سال مانده و جاماندگان سهام عدالت چشم انتظار تحقق وعده های دولت در این زمینه هستند وعده ای که به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اولویت ها و برنامه های  کوتاه مدت دولت سیزده ام است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جاماندگان سهام عدالت رئیس کمیسیون اقتصادی جاماندگان سهام عدالت تکلیف جاماندگان میلیون نفر 20 میلیون 4 میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید