Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست خبری «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» پیش از ظهر امروز با حضور اهالی رسانه در مجتمع امام خمینی(ره)  واقع در میدان جهاد قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی‌ اصفهانی رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی‌العالمیه در ابتدای این نشست اظهار کرد: کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اسفند ماه سال ۱۳۹۷ یعنی تقریبا یک ماه پس از صدور بیانیه، کار خود را شروع کرد و در حال حاضر حدود سه سال بر روی آن کار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نتایج مهم این کنگره شامل لبیک‌گویی به مقام ولایت، جریان‌سازی گفتمان بیانیه گام دوم در بین فرهیختگان حوزه و دانشگاه، مستندسازی بیانیه گام دوم بر اساس قرآن و سنت، تولید آثار و ادبیات خاص بیانیه گام دوم برای آموزش و پژوهش و بین‌المللی‌کردن پیام بیانیه در قالب تهیه چهار جلد کتاب حاوی مقالات کنگره به ۱۶ زبان مختلف دنیا در راستای جهانی‌ کردن تمدن اسلامی می‌شود.

مدیر علمی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» اضافه کرد: شورای سیاستگذاری این کنگره متشکل از شخصیت‌های بزرگ و برجسته حوزوی و دانشگاهی از جمله آیت‌الله اعرافی رییس حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام محمدی عراقی مسوول دفتر مقام معظم رهبری در قم و دکتر عباسی رییس جامعه‌ المصطفی العالمیه بوده است.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی اظهار کرد: در مجموع یک هزار و ۶۹۶ چکیده و یک هزار و ۸۲ مقاله به کنگره رسید که در این میان تعداد ۹۵۸ مقاله پذیرفته شد.

وی افزود: ۷۱ نفر به عنوان ارزیاب به ارزیابی چکیده‌ها و مقالات پرداختند؛ ۲۸۲ مقاله در مجله‌ها به چاپ رسید و ۲۲ جلد کتاب از تولیدات این کنگره در حال چاپ است و در زمان برگزاری مراسم پایانی منتشر می‌شوند.

مدیر علمی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» عنوان کرد: ۴۲ مقاله از مقاله‌های این کنگره در مجله‌های مختلف به چاپ رسیده، همچنین هشت کرسی علمی- ترویجی، ۱۶۳ نشست و ۴٠ کارگاه آموزشی زیر کنگره برگزار شده است.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی بیان کرد: این کنگره ۹ کمیته علمی مختلف را در بر دارد که شامل «کمیته گام دوم، علوم عقلی و قرآن و حدیث» با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر مهدی رستم‌نژاد، «کمیته گام دوم، علوم روز و قرآن و حدیث» با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر سیدعیسی مسترحمی، «کمیته گام دوم، تمدن و قرآن و حدیث» با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر حسین علوی‌مهر، «کمیته گام دوم، سبک زندگی قرآنی و حدیثی» با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر رضایی آدریانی و «کمیته گام دوم، انقلاب اسلامی و غرب و شرق از منظر قرآن و حدیث» به مدیریت حجت‌الاسلام دکتر محمدحسن زمانی است.

وی ادامه داد: «کمیته گام دوم و دانش‌های قرآنی و حدیثی» با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر فاکر میبدی، «کمیته گام دوم، آینده پژوهی قرآنی و حدیثی» با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر غلامرضا بهروز لک، «کمیته تخصصی بانوان» با مدیریت دکتر زینب بهجت‌پور و «کمیته بین‌الملل» با مدیریت حجت‌الاسلام دکتر محمد عسکری از دیگر کمیته‌های این کنگره هستند.

مدیر علمی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» تشریح کرد: از بین مقالاتی که به کنگره رسیده است ۶۵ مقاله انگلیسی زبان، ۵۵ مقاله اردو زبان، ۶ مقاله عربی زبان، سه مقاله فرانسوی، روسی و آلمانی زبان و همچنین ۱۷ مقاله به زبان‌های هندی، سندی، تاجیکی، بنگالی، آذری، اندونزیایی و ...  هستند.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی با بیان اینکه همایش «گام دوم از منظر قرآن و حدیث» به صورت همزمان در سایر کشورها نیز به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود گفت: ۴٠ مرکز علمی و فرهنگی در راستای برگزاری این کنگره همراهی کرده‌اند که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه امام صادق(ع)، شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موسسه فتوح اندیشه و مرکز تخصصی امام خمینی(ره) از جمله این مراکز هستند.

وی تصریح کرد: چهار مجله علمی قرآن و علم، مجله علمی مطالعات قرائت قرآن، مجله علمی قرآن‌ پژوهی خاورشناسان و مجله علمی علوم حدیث تطبیقی برای «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» ویژه‌نامه منتشر کرده‌اند.

مدیر علمی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» توجه به ابعاد گوناگون بیانیه گام دوم، تشکیل کمیته ویژه بین‌الملل و استفاده از فرهیختگان بیش از ۱٠ کشور مختلف را از جمله ویژگی‌های برجسته این کنگره دانست و گفت: جوانگرایی در این کنگره همواره مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت جوانان در این عرصه به خوبی استفاده شده است.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی عنوان کرد: این کنگره پنجمین کنگره مجتمع امام خمینی(ره) خواهد بود و دارای گواهی ISC و CIVILICA است.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم پایانی این کنگره هفته آخر بهمن ماه سال جاری همزمان با تاریخ سالگرد صدور این بیانیه از طرف رهبر معظم انقلاب خواهد بود افزود: این مراسم در تالار قدس مجمتع امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود و در همان روز، کمیسیون‌های هشتگانه به ارائه مقالات خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدیوسف موسوی معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: برای برگزاری همایش این کنگره پنج کمیته مختلف تشکیل شد که شامل کمیته اجرایی، علمی، تشریفات، پشتیبانی و هماهنگی می‌شود و تا کنون بیش از ۵۰ جلسه با کمیته‌های مختلف برگزار شده است.

وی اضافه کرد: این کنگره بیش از ۳٠ اثر دارد که ۲۲ جلد کتاب، هفت جلد مجله و یک نرم‌افزار را در بر می‌گیرد.

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» تشریح کرد: نتایجی که از این کنگره به دست می‌آید در اختیار رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها قرار داده می‌شود تا محتواهای تولید شده مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: بیانیه گام دوم قرآن و حدیث کنگره بین المللی انقلاب اسلامی مدیریت حجت الاسلام دکتر امام خمینی ره کمیته گام دوم مجله علمی مدیر علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

مهدی دادرس در گفت‌وگو با ایرنا، از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه