Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ایمان علی بخشی کارشناس عایق‌های حفاظتی ساختمان بعدازظهر امروز در نشست رونمایی از پوشش‌های حفاظتی سازه‌های فلزی اظهار کرد: بعد از آنکه حریق به تخریب ساختمان پلاسکو منجر شد، دستگاه‌های سیاست گذار و متولی کیفیت ساختمان به دنبال تدوین و ابلاغ آئین نامه‌هایی در خصوص حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق بودند تا در برابر آتش سوزی محافظت شود که در حال حاضر این آئین نامه تدوین و رعایت آن الزامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این الزام برای ساختمان‌های بلندمرتبه که از سازه فلزی مانند ساختمان پلاسکو برخوردار هستند، اولویت بالاتری دارد. در حوزه صنعت ساختمان در سال‌های اخیر تحولاتی بعد از آتش سوزی پلاسکو رخ داده است؛ لذا پوشش‌های ضد حریق در سازه‌های فلزی برای حفاظت در برابر حریق، به یک الزام تبدیل شد که طرح بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

کارشناس متالوژی ادامه داد: در بخش‌های دیگر مربوط به طول عمر ساختمان هم مشکلات دیگری داریم به خصوص در مناطق گرمسیری یا مرطوب کشور که خوردگی میلگردهای به کار رفته در آرماتورهای درون بتن بسیار شایع است. این میلگردها بدون هیچ پوششی درون بتن قرار می‌گیرند که به مرور زمان در معرض دی اکسید کربن قرار گرفته و دچار خوردگی می‌شوند؛ به گونه‌ای که به تدریج ضخامت میلگردها به اندازه یک پیچ کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: در سایر صنایع که یا شاهد سازه‌های فلزی هستیم مانند پل‌ها، دکل‌های انتقال برق و امثال آن یا از آرماتورهای میلگردی در بتن‌ها استفاده می‌شود مانند تونل‌ها می‌توان از عایق‌های ضد خوردگی فلزات استفاده کرد و عمر آنها را ارتقا داد.

این فعال صنایع دانش بنیان تصریح کرد: محصولات ضد آب گریز و عایق محصولات بتنی و فلزی تولید شده است که یکی از آنها روی سطح بتن قرار می‌گیرد و مانع نفوذ آب به داخل بتن می‌شود اما در عین حال تنفس پذیری بتن کاهش نمی‌یابد. همچنین پوشش گالوانیزه سرد نیز تولید شده که روی میل‌گردهای داخل آرماتورهای درون بتن کشیده و مانع خوردگی میلگرد می‌شود.

علی بخشی با بیان اینکه در حال حاضر عمر ساختمان‌ها در ایران بین ۲۵ تا ۳۰ سال است، یادآور شد: پیش بینی ما این است که با استفاده از این محصولات دانش بنیان، عمر سازه اسکلت فلزی داخل بتن تا ۲۰ سال افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی متولی صدور مجوز برای عایق‌های ضد حریق است و این موضوع را به شدت پیگیری می‌کند؛ ضمن اینکه رعایت موارد ضد حریق در مقررات ملی ساختمان آمده است؛ ممکن است استفاده از عایق‌های ضد حریق و ضد خوردگی در میلگرد و بتن، نسبت به سنتی سازی ساختمان هزینه بر باشد؛ اما وقتی این عایق‌ها و پوشش‌ها روی سازه فلزی ساختمان قرار بگیرد، به افزایش عمر سازه و کیفیت ساختمان منجر می‌شود که در دراز مدت نیاز به نوسازی و بازسازی ساختمان را کاهش می‌دهد. استفاده از این پوشش‌ها، مدت زمان کاربری محصول را بیشتر می‌کند.

کد خبر 5402126

منبع: مهر

کلیدواژه: بتن میلگرد آتش سوزی نهضت ملی مسکن بانک مرکزی ایران سید احسان خاندوزی لایحه بودجه 1401 21 سوال از بودجه روسیه وزارت جهاد کشاورزی گمرک ایران صادرات غیرنفتی ترانزیت فروش نفت جواد اوجی سازمان بورس و اوراق بهادار تسهیلات بانکی سازه های فلزی عایق ها ضد حریق پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد