Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دادستانی کل قزاقستان روز شنبه اعلام کرد که در جریان ناآرامی‌های اخیر در این کشور ۲۲۵ نفر کشته شدند.

به گزارش یورونیوز؛ این رقم به شکل قابل توجهی از آماری که پیش از این از سوی مقامات قزاقستان اعلام شده بود بیشتر است. تظاهرات در بزرگترین کشور آسیای میانه نزدیک به دو هفته پیش در اعتراض به افزایش قیمت گاز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نماینده دادستانی قزاقستان در جریان وضعیت اضطراری اخیر اجساد ۲۲۵ نفر به سردخانه‌ها منتقل شد. این مقام رسمی افزود که ۱۹ نفر از کشته‌شدگان از نیروهای انتظامی و نظامی بودند.

نماینده دادستانی قزاقستان افزود که دیگر قربانیان ناآرامی‌های اخیر «اراذل و اوباش مسلح بودند که در حملات تروریستی شرکت کرده بودند.»

به گفته وی «شماری از غیرنظامیان نیز قربانی اقدامات تروریستی شدند.»

شماری از رسانه‌های قزاقستان پیش از این به نقل از وزارت بهداشت این کشور گزارش داده بودند که ۱۶۴ نفر در جریان ناآرامی‌ها کشته شدند. وزارت بهداشت قزاقستان می‌گوید که بیش از ۲۶۰۰ نفر پس از ناآرامی‌ها در بیمارستان بستری شدند. به گفته این وزارتخانه حال ۶۷ نفر از آنها وخیم است.

مقامات قزاقستان اعتراض‌های اخیر در این کشور را به «اراذل و اوباش» و «تروریست‌های بین‌المللی» نسبت می‌دهند.

نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی که تحت رهبری روسیه و به درخواست دولت قزاقستان وارد این کشور شده بودند به تدریج در حال ترک خاک قزاقستان هستند.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست با حضور در کافه خبر خبرآنلاین می‌گوید: «بیش از ۲۰ سال هست که در ایران خشکسالی را به‌صورت ناپیوسته تجربه می‌کنیم.»

داریوش گل‌علیزاده ادامه می‌دهد: «ما سال‌ها غافل بودیم، اما الان یک سند بالادستی داریم تا کشور را با پیامدهای تغییر اقلیمی سازگار کنیم، وقتی هرسال با سیلاب مواجه هستیم چرا نباید خودمان را برای مواجه شدن با آن آماده کنیم.»

او اظهار می‌کند: «دستگاه محیط زیست خودش یک دستگاه مطالبه‌گر است، ما در برنامه هفتم برنامه مدیریت تغییرات اقلیمی را با چهار هدف تقویت سازگاری، کاهش آسیب‌پذیری، گسترش اقتصاد سبز و صنعت کم کربن دنبال کردیم.»

گل‌علیزاده با بیان اینکه یکی از تبعات خشکسالی مهاجرت اقلیمی است، ادامه می‌دهد: «این مهاجرت‌ها از فلات مرکزی ایران به‌علت کاهش کیفیت شاخص‌های زیستی به مناطق شمال کشور بسیار زیاد شده است، شاخص‌هایی مانند افزایش گرد و غبار، کمبود آب سبب این مهاجرت‌ها شده. برخی از مهاجرت‌های اقلیمی برای کسب شغل است چراکه با افزایش تغییرات اقلیمی مانند سیل و گرد و غبار معیشت مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یکی از پیامدهای تغییر اقلیم تهدید امنیت غذایی است، تولید بیش از ۹۰ درصد غذای دنیا وابسته به خاک است اما با جاری شدن سیل سلامت این خاک به خطر می‌افتد و سبب فرسایش آن می‌شود.»

او می‌گوید: «براساس آمارها در دو سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر مهاجرت اقلیمی در کشور داشتیم، که مقصد آن‌ها بیشتر استان‌های شمالی کشور و شهرهای اطراف تهران است.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899197

دیگر خبرها

  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار