Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شمار عفونت‌های روزانه بمبئی روز یکشنبه برای نخستین بار از ابتدای ماه و رسیدن به میزان بی‌سابقه ۲۰۹۷۱ در ۷ ژانویه (۱۷ دی) به زیر ۱۰۰۰۰ مورد رسید. بمبئی روز یکشنبه ۷۸۹۵ مورد عفونت جدید را گزارش کرد.

شمار موارد کرونا در در دهلی نیز به طور مداوم پس از رسیدن به نقطه اوج ۲۸۸۶۷ مورد در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) به طور مداوم در کاهش بوده است و به گفته وزیر بهداشت دولت محلی دهلی انتظار می‌رود روز دوشنبه برای نخستین بار از ابتدای ژانویه به کمتر از ۱۵۰۰۰ مورد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هردوی این شهرها از هنگام انتشار سویه بسیار واگیر اُمیکرون که به افزایش شدید موارد عفونت از ابتدای سال میلای جدید منتهی شد، بیش از ۸۰ درصد از تخت‌های بیمارستان اختصاص‌داده شده به کووید-۱۹ خالی مانده است.

مقامات بهداشتی در دهلی می‌گویند با توجه به وجود شمار بسیار بزرگ موارد بی‌علامت و شناسایی‌نشده کرونا، مشکل است رسیدن به نقطه اوج از لحاظ موارد جدید عفونت را مشخص کرد. گروهی از متخصصان همه‌گیرشناسی هم می‌گویند نقطه اوج موج کرونای اُمیکرون در هند ممکن است در اوائل یا میانه ماه فوریه (بهمن‌ماه) رخ دهد.

کارشناسان میزان پایین بستری‌شدن‌ها را به میزان‌های بالای عفونت‌هایی قبلی و واکسیناسیون دراین کشور نسبت داده‌اند. هند حدود ۷۰ درصد جمعیت ۹۳۹ میلیون نفری بزرگسالان این کشور را به طور کامل واکسینه کرده است و امیدوار است در ماه آینده دو دوز اولیه واکسن را به ۷۰ میلیون نفر از نوجوانان این کشور هم بدهد.

به گفته وزیر بهداشت هند در روز دوشنبه شمار عفونت‌های کرونای هند در ۲۴ ساعت گذشته تا ۲۵۸۰۸۹ مورد افزایش یافته است و شمار کل عفونت‌ها به ۳۷.۳۸ میلیون مورد رسیده است که این کشور را از این لحاظ در رده دوم پس از آمریکا قرار می‌دهد.

شمار مرگ‌های کرونا در هند نیز روز دوشنبه با گزار ۳۸۵ مورد مرگ دیگر به شمار کلی ۴۸۶۴۵۱ مورد رسید. هند از لحاظ مرگ‌های کرونا نیز پس از آمریکا و برزیل در رده سوم قرار دارد.

کد خبر 650769 برچسب‌ها كروناويروس هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه