Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@19:24:52 GMT

(ویدئو) خانواده فلسطینی آماده خودسوزی؛ در شیخ جراح چه خبر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۶۳۸۲

(ویدئو) خانواده فلسطینی آماده خودسوزی؛ در شیخ جراح چه خبر است؟

‍‍‍‍‍‍

نیرو‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند یک خانواده فلسطینی ساکن محله شیخ جراح را برای ساختن یک مدرسه از خانه‌ای بزرگ بیرون کنند، اما آن‌ها روی پشت بام سنگر گرفته و تهدید به خودسوزی کرده اند.

به گزارش فرارو، اعضای خانواده صالحیه در اعتراض به تخلیه ۴۰ نفری که در این ملک زندگی می‌کنند بر روی پشت بام سنگر کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه تلاش کردند سه خانواده فلسطینی را از خانه هایشان در محله شیخ جراح در قدس شرقی بیرون کنند تا مدرسه‌ای در این زمین بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده‌ها افسر پلیس اسرائیل به خانه اعضای خانواده صالحیه یورش بردند و به ۴۰ نفر ساکن در این ملک دستور تخلیه دادند.

برخی از اعضای خانواده از اطاعت از دستور پلیس اسرائیل سر باز زدند و خود را با کپسول گاز روی پشت بام رساندند، در حالی که تیمی از مذاکره کنندگان اسرائیلی سعی کردند آن‌ها را متقاعد کنند که پایین بیایند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که محمد صالحیه تهدید کرده است که در صورت اجرای حکم اخراج، خود را به آتش خواهد کشید.

عبدالله یکی از اعضای خانواده صالحیه گفت: ما از دهه ۱۹۵۰ در این خانه بوده ایم. او گفت: ما جایی برای رفتن نداریم.

محله شیخ جراح در سال گذشته، پس از تلاش اسرائیل برای بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از این منطقه برای ایجاد راه برای شهرک‌نشینان اسرائیلی، نقطه عطف مهمی بوده است.

مقامات اسرائیل اعلام کردند زمینی که خانه صالحیه در آن قرار دارد متعلق به مفتی اعظم بیت المقدس امین الحسینی بوده است که اسرائیل پس از تصرف این شهر در سال ۱۹۶۷، آن را مصادره کرد.

محمد صالحیه گفت که خانواده وی در سال ۱۹۴۸ از روستای عین کرم در بیت المقدس غربی اخراج شدند و در زمان حکومت اردن که تا سال ۱۹۶۷ ادامه داشت در این منطقه زندگی می‌کردند.

صالحیه به رسانه‌های محلی گفت: چرا آن‌ها ما را از خانه هایمان بیرون می‌کنند تا آن را به شهرک نشینان بدهند؟ چرا زمین‌های ما را به بهانه ساختن مدرسه مصادره می‌کنند؟... من از خانه خود بیرون نمی‌روم.

عمر بار لِو، وزیر امنیت عمومی اسرائیل گفته که این منطقه برای ایجاد کلاس‌های درس و مهدکودک برای آموزش‌های ویژه در نظر گرفته شده است که به نفع کودکان عرب محله است. نمی‌توان چوب را در دو طرف نگه داشت، هم برای درخواست از شهرداری برای رفاه ساکنان عرب و هم مخالفت با ساخت موسسات آموزشی برای رفاه آنها.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیخ جراح فلسطین خودسوزی اسرائیل اعضای خانواده شیخ جراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • فیلم| زن فلسطینی که خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • زن فلسطینی خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند (فیلم)
  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه