Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:58:13 GMT

کشته شدن بیش از 90 مزدور امارات در شبوه یمن

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۶۶۱۶

کشته شدن بیش از 90 مزدور امارات در شبوه یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات مزدوران وابسته به امارات در گروه «العمالقه» را در استان شبوه دفع کردند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از منابع نظامی گزارش داد، در جریان این درگیریها، بیش از 90 نفر از عناصر العمالقه کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

این منابع خبر دادند که بیشتر افرادی که کشته شدند، در حملات موشکی نیروهای یمنی به مراکز تجمع آنان در «بیجان» و «عسیلان» جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، در میان افراد کشته شده، نام سرکرده‌های ارشد میدانی از جمله سرهنگ «علی هادی الحریری»، سرهنک «ممدوح الاهدل» فرمانده یکی از هنگهای لشکر ۳ عمالقه، «محمد احمد الیافعی»، «علی القفیلی الابینی»، «عبدالفتاح السعدی»، «احمد قاید الجلیدی»، «أحمد ناصر مبروک»، «حسین یحی اللحجی»، «زکی عبدالواسع الصبیحی» و ساری علی اللحجی» به چشم می‌خورد.


تصویری از برخی سرکرده‌ای کشته شده

 

این در حالی است که منابع نظامی یمنی امروز از حمله موشکی به فرودگاه «عتق» در شبوه خبر دادند و گفتند که در این حمله، یک هواپیمای باری نظامی اماراتی از نوع سی۱۳۰ جی هدف قرار گرفته شده و دیگر قادر به پرواز نیست.

این منابع همچنین گفتند که فرماندهی مرکزی نیروهای اماراتی در یمن به شدت از هدف قرار گرفتن فرودگاه «عتق» عصبانی است و در این باره به شدت از استاندار دولت منصور هادی در این استان انتقاد کرده و از او خواسته است تا کنترل مراکز نظامی و امنیتی استان را به نیروهای اماراتی واگذار کند.

هفته گذشته نیز منابع خبری از وقوع یک انفجار مهیب در اردوگاه متعلق به مزدوران وابسته به امارات در شبوه یمن خبر داده و گفتند که این انفجار، به خاطر حمله موشکی بوده است که اردوگاه مزدوران اماراتی را در شرق شهر «عتق» هدف قرار داده است.

 عناصر وابسته به امارات، کنترل شبوه را در اختیار دارند و در حال اخراج عناصر وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح هستند.

امارات و عربستان که از فروردین ۱۳۹۴ برای بازگرداندن رئیس جمهور فراری یمن، تجاوز همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کردند، در حال حاضر در جنوب این کشور، به شدت با هم دچار درگیری شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن امارات شبوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌ منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه‌های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس  همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به‌صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی
  • اینترنشنال، رسانه بی طرف یا رسانه مزدور؟ + فیلم
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم