Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران به پکن اعلام کرد: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با وانگ یی مشاور دولتی و وزیر امور خارجه (چین) درباره گستره وسیعی از موضوعات از جمله طرح همکاری جامع تبادل نظر کرده و به اجماع مهمی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف توافق کردند که همکاری هایی را در حوزه انرژی، زیرساخت، توان تولید، علم و فناوری، رسانه و بهداشت به انجام برسانند.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه پکن در این خصوص اضافه کرد: چین آماده همکاری با ایران در راستای تعمیق دائمی مشارکت راهبردی جامع میان دو طرف و گشودن یک دوره ۵۰ ساله جدید برای توسعه روابط دوجانبه است. چین به نهایت تلاش خود در راستای تأمین واکسن برای ایران به منظور کمک به این کشور در شکست دادن کووید-۱۹ ادامه خواهد داد.

«ژائو لی‌جیان» تصریح کرد: چین قاطعانه با تحریم‌ های غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران، فریبکاری سیاسی در زمینه حقوق بشر و سایر موضوعات و نیز مداخله آشکار در امور داخلی تهران و سایر کشورهای منطقه مخالف است. پکن قاطعانه از روند مذاکرات برای از سرگیری پایبندی به برجام حمایت خواهد کرد و به مشارکت سازنده در مذاکرات بعدی ادامه خواهد داد. چین امیدوار است که همه طرف‌ ها بر مشکلات غلبه کنند، در یک مسیر کار کنند و به پیشبرد روند حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک پایبند باشند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران تحریم ایران ژائو لیجیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه