Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو (RPC)، امروز صبح با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو از جمله ایران، افغانستان، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در محل دبیرخانه سازمان اقتصادی اکو در تهران به طور حضوری و مجازی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجلاس تا ششم بهمن ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، «ایمان رحمتی» مدیر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران به‌عنوان رییس نشست انرژی، معدن و محیط زیست در بین کشورهای عضو اکو انتخاب شد.

«رضا ظریفی» مدیر قراردادهای بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران‌ و «نرگس بهرامی» مسوول میز اکو در وزارت نیرو به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بخش برق و انرژی با اشاره به محورهای همکاری برای سال ٢٠٢٢، در خصوص موضوع های «استفاده از ظرفیت‌ شبکه‌های انتقال برق کشورهای عضو در راستای تحقق بازار برق منطقه‌ای، تجارت برق، ترانزیت برق و پشتیبانی در موارد اضطراری»، «استفاده از تجربیات مشترک در بهره‌برداری و برگزاری دوره‌های آموزشی»، «تسهیل و تسریع در پروژه بازار برق منطقه‌ای اکو"، "کمک به کشورهای عضو اکو در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر» و «همکاری با کشورهای توانمند عضو اکو مانند ترکیه در اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی و یا عملیاتی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر» گزارش هایی را ارائه کردند. 

«استقبال از سرمایه‌گذاران به منظور احداث نیروگاه تجدیدپذیر در ایران و عقد قراردادهای تشویقی و همچنین کمک به صادرات برق آن به کشورهای عضو اکو»، «آمادگی بخش‌های خصوصی توانمند ایرانی در خصوص صادرات خدمات و محصولات فنی و مهندسی مرتبط با طراحی و ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر» و «کمک به راه‌اندازی مرکز انرژی‌های پاک اکو» از دیگر محورهای مطرح شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر نیرو گفته بود: امروز توسعه انرژی‌های تجدید پذیر نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران ازبکستان پاکستان ترکمنستان افغانستان آذربایجان قرقیزستان وزارت نیرو ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ازبکستان پاکستان جمهوری اسلامی ایران ازبکستان پاکستان ترکمنستان افغانستان آذربایجان قرقیزستان وزارت نیرو ترکیه کشورهای عضو اکو بازار برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم