Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،باران‌های اخیر جنوب کشور و استان فارس موجب جاری شدن آب در بسیاری از آبشارهای فارس ازجمله آبشار تارم شهرستان نی ریز شده است.
طی ۲ روز گذشته بیش از ۸۱ میلیمتر باران در این شهرستان باریده و جویبارهای این منطقه را زنده کرده است.
جاری شدن جویبارهای این شهرستان و رودها جانی تازه به آبشار تارم نی ریز داده و این آبشار فصلی که بلندترین در خاورمیانه است و ۱۱۵ متر ارتفاع دارد را روان کرده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آب فرود آمده از تارم با خلق آبشارهای کوچک از میان باغستان‌های بادام،گردو و انجیر عبور و در دشت‌های این منطقه آرام می‌گیرد.
 آبشار تارم نی ریز در پنج کیلومتری نی ریز و در دامنه کوه های جنوبی این شهرستان واقع بوده و تلفیقی از زیبایی های طبیعی چون چشمه، کوه، جنگل یک قنات زیبا به نام ابازردشت بر زیبایی آن افزوده است.
شهرستان نی ریز در ۳۵ کیلومتری شمال شرق استهبان و حدود ۲۰۰ کیلومتری شیراز واقع است و طبیعت زیبای آن در نوع خود دیدنی و جذاب است.
این منطقه که در مسیر جاده نی ریز به ارسنجان قرار گرفته، هر ساله هزاران پرنده مهاجر از جمله فلامینگو، پلیکان، درنا، غاز وحشی و انواع اردک ها را در خود پذیرا است از سال ۱۳۴۷ تاکنون جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی متنوعی شامل انواع درختان بنه، بادام کوهی، کهکم، قیچ و گیاهان مرتعی مانند درمنه، جاشیر، بارهنگ، گون، انفوزه و آویشن می باشد.
منطقه حفاظت شده بهرام گور نیز با وسعت ۲۶۰ هزار هکتار در جنوب شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و از ارزش اکولوژیکی و تحقیقاتی بالایی برخوردار است.

قنات های شادابخت، کتان، خبار و ابازردشت که در اطراف این شهرستان واقع اند علاوه بر آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی از مهمترین تفرجگاه های نی ریز به حساب می آیند.

برچسب‌ها نی ریز بارش باران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نی ریز بارش باران فارس نی ریز بارش باران فارس نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ تهران گفت: در حاشیه مسیل باختر، فضای بی دفاع شهری به متراژ بالا وجود داشت که معضلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود از همین رو با برنامه ریزی این مکان به گلخانه و شهربازی تبدیل شد.

صفر علی محمد با تاکید بر استمرار اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها برای جلوگیری از حضور مجدد افراد آسیب‌پذیر در این محل افزود: نظارت و پایش مستمر فضا‌ها و نقاط پاکسازی‌شده از معتادان، کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و کودکان کار همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ افزود: همچنین با نصب صندلی، کاشت گونه‌های گیاهی و نورپردازی تلاش کردیم محلی در خیابان اجاره دار تقاطع پلیس برای تجمع کارگران فصلی ایجاد و ساماندهی کنیم.

دیگر خبرها

  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه