Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@13:31:10 GMT

۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۷۲۳۴

مدیر شرکت شاپرک گفت: ۳ میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی‌هویت هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 کاظم دهقان، مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: ۱۳ میلیون ابزار پذیرش شامل کارتخوان، درگاه پرداخت اینترنتی و موبایلی داریم که از این تعداد حدود ۸۰ درصد پرداخت فعال هستند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی و شاپرک نسبت به پیش‌ثبت‌نام مؤدیان مالیاتی اقدام می‌کنند، تصریح کرد: ۷۵ درصد از پذیرندگان حقیقی که دستگاه‌کارتخوان دارند، پیش‌ثبت‌نام کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته محمد برزگر، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت تا پایان دی باید از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی، کارتخوان‌های خود را ثبت و به پرونده مالیاتی خود متصل کنند.

این موضوع به‌موجب اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی برای تمام کسب‌وکار‌ها اجباری است.

برچسب ها: دستگاه کارتخوان ، سازمان امورمالیاتی ، مالیات بر ارزش افزوده

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دستگاه کارتخوان سازمان امورمالیاتی مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد