Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌جی‌تی‌اِن» (CGTN) در سخنانی به تشریح آینده برنامه هسته‎ای ایران پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چین به سر می برد، در این گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: درجریان سفرم به چین، اجماع درباره طیفی از موضوعات مهم به دست آمد؛ ازجمله اجرای قرارداد جامع راهبردی تهران و پکن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور اجرای این قرارداد بلند مدت برای توسعه روابط فیمابین، هر دو طرف نیازمند یک نقشه راه هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: به توافق همکاری راهبردی جامع و بلندمدت ۲۵ ساله دست یافتیم. سفر من به اینجا برای بحث و بررسی با «وانگ یی» همتای چینی خود پیرامون چگونگی اجرای این برنامه انجام شده است. ما به تبادل نظر درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی پرداختیم.

حسین امیر عبداللهیان ادامه داد: چین همواره در مذاکرات هسته ای به ویژه در مذاکرات جاری در وین با هدف برچیدن تحریم ها علیه کشورمان نقشی فعال و منطقی داشته است. درجریان مذاکرات (مذاکرات جاری به منظور برچیدن تحریم ها در شهر وین)، چین همواره مخالف تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران بوده و رفتارهای قلدرمأبانه آمریکا را محکوم کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران در این مصاحبه تأکید کرد: در دیدار با همتایان چینی خود، از حمایت های پکن در این زمینه قدردانی و در خصوص تداوم حمایت پکن از موضع تهران ابراز امیدواری کردم. ما همچنین به مقامات چین اطمینان دادیم که ایران هرگز قصد اتلاف وقت و یا منحرف کردن جریان مذاکرات را ندارد. ما در جریان مذاکرات، پیشنهادی مثبت، سازنده و واقع بینانه در وین ارائه کردیم. چین و روسیه از این پیشنهاد حمایت کردند؛ اما کشورهای غربی از جمله آمریکا، هیچ پیشنهاد مبدعانه ای را ارائه نکردند.

امیر عبداللهیان تأکید کرد: اگر طرف های مقابل به تعهدات شان ذیل توافق هسته ای بازگردند، ایران نیز به تعهدات خود مبتنی بر این توافق بازخواهد گشت. اگر تهران بتواند به مزایای اقتصادی مورد انتظار خود از این توافق برسد، همه طرف ها نیز به مزایای متقابلی خواهند رسید.

کد خبر 5402346

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان چین مذاکرات وین ایالات متحده امریکا عراق روسیه اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی مسکو ایران ناتو مذاکرات وین عربستان سعودی واشنگتن قزاقستان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گواه تحریم‌ناپذیر بودن جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده است و پس از این هم نخواهد رسید.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با تأکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه گواه تحریم‌ناپذیر بودن ایران است، بیان کرد: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید. برگزاری این نمایشگاه همچنین نشان‌دهنده آن است که طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نرسیده است و نخواهد رسید و ایران اسلامی با وجود ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد با اراده، مبتکر و خلاق می‌تواند در عرصه‌های مختلف نوآوری‌های متعدد و متنوع به دنیا عرضه کند.

وی این نمایشگاه را رونمایی از دستاوردها و توانمندی‌های جوانان کشور در تلاش برای تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت توصیف کرد و گفت: به تعبیر دیگر ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی آن است که ما توانستیم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اگر زیاده‌خواهی سلطه‌گران نباشد، امکانات و منابع خدادادی برای رفع نیازهای بشر و رسیدن او به کمال و رفاه کافی و مناسب است، تصریح کرد: متاسفانه جریان تحریم‌ها جلوه‌ای از ظلم و زیاده‌خواهی سلطه‌گران است که وقتی علیه ملتی اعمال می‌شود، نه صرفاً در مسیر رسیدن به اهداف آن ملت، بلکه در مسیر رسیدن همه ملت‌ها به اهداف‌شان مانع ایجاد می‌کنند، این حقیقت تحریم است و تحریم در واقع جنگی از نوع غیرنظامی برای جلوگیری از دستیابی ملت‌ها به آرمان‌ها و اهداف‌شان است.

رئیسی با بیان اینکه ملت ایران با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌های داخلی تحریم‌ها را به اعتراف مقام‌های رسمی آمریکایی پشت سر گذاشته است، افزود: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده و این دستاورد حاصل تلاش جوانان با اراده ما در عرصه تولید و فعالیت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، اظهار کرد: ایجاد زنجیره کامل تولید، افزون بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملاً در کشور وجود دارد.

رئیس‌جمهوری به توانمندی ایران در زمینه صدور خدمات فنی - مهندسی اشاره کرد و گفت: امروز ایران با اتکا به توان متخصصان و مهندسان خود در ۲۰ کشور جهان در حال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ است که می‌توان از این توان و ظرفیت برای توسعه دیگر کشورها نیز بهره‌ برد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که شرکت‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و گردشگری، محصولات و توانمندی‌های خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • توصیه سرمربی خارجی که به ایران آمد؛ هرگز اینگونه ازدواج نکن!
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد