Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: وزرای نفت و کشور برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ورود ‌پیدا کردند و ۴۰ تا ۵۰ درصد، سهم تهران و مابقی به تناسب به سایر کلان‌شهرها تعلق می‌گیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از سایت شهر، مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بیست و هشتمین نشست تخصصی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که صبح امروز -سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰- برگزار شد، با ارائه گزارشی از عمکلرد دولت و کلان‌شهرها و برنامه‌های عملیاتی در بودجه ۱۴۰۱ گفت: کل سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای شهری ۳۷ درصد است و آمار نشان می‌دهد شرایط خوبی نداریم و نسبت به آنچه که در اواخر دهه ۸۰ مصوب شده بود، فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گزارشی از وضعیت ناوگان اتوبوس و تاکسی کلان‌شهرهای ایران ارایه کرد و درباره حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: شهرداری تهران در بخش توسعه مترو عملکرد خوبی داشته و میانگین کشوری را بالا برده و همیشه سهم بیشتری نسبت به دولت داشته است، اما برخی شهرها نسبت به توسعه مترو کمی بی‌توجهی داشتند.

به گفته حصاری، بر اساس قانون شهرداری‌ها می‌توانند سالانه دو هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر کنند و ما پیشنهاد کرده بودیم این میزان به چهار هزار میلیارد برسد اما دولت موافقت نکرد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با بیان اینکه نوسازی فقط باید از طریق اوراق مشارکت انجام شود و منابع دیگری وجود ندارد، افزود: وزیران نفت و کشور برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ورود ‌پیدا کردند و ۴۰ تا ۵۰ درصد سهم تهران است و مابقی به تناسب به سایر کلان‌شهرها تعلق می‌گیرد و هم‌اکنون در نوسازی تاکسی هیچ‌گونه تسهیلات فعالی از طرف دولت وجود ندارد.

برچسب هاسازمان شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها شرکت بهره برداری متروی تهران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شهرداری تهران مترو ناوگان حمل و نقل عمومی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شرکت بهره برداری متروی تهران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شهرداری تهران مترو ناوگان حمل و نقل عمومی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سازمان شهرداری ها حمل ونقل عمومی ناوگان حمل کلان شهرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم