Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:59:46 GMT

۷۵ کودک در قندهار جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۷۷۶۸

۷۵ کودک در قندهار جان باختند

باشگاه خبرنگاران جوان -مسئولان شفاخانه میرویس می‌گویند که در یک سال پسین، هفتصد هزار کودک دیگر به شمار کودکان سوء تغذیه در افغانستان افزوده شده است.

صندوق نجات کودکان می‌گوید که در یک سال پسین کودکان سوء تغذیه از سه میلیون و دوصد هزار تن به سه میلیون و ۹۰۰ هزار کودک افزایش یافته اند.

محمدصدیق، مسئول بخش کودکان شفاخانه میرویس، گفت: «درکل در این وقت که بیکاری زیاد شده و غریبی زیاد شده، مردم وظیفه‌های شان را از دست داده اند و بیکار اند، مردم غذای خوب برای خوردن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در همین حال، وزارت صحت عامه طالبان می‌گوید که اوضاع نابسامان سال های پسین در کشور اثر های بدی بر مردمان کشور به ویژه کودکان گذاشته است.

عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه، گفت: «کوشش ما این است که نهاد های مثل سازمان بهداشت جهانی، برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان که پول را بنام مردم افغانستان از کشور های خارجی از کمک کننده‌ها دریافت می‌کنند، باید به شکل درست و مکمل مصرف شود.»

از سویی هم آمارهای رسمی سازمان ملل متحد نشان می‌دهند که از نزدیک به سیزده میلیون کودک افغانستان، از هر سه کودک، دو کودک به کمک های بی درنگ نیاز دارند؛ در حالیکه این رقم در سال دوهزار و بیست میلادی به بیش از نه میلیون هفت صد هزار کودک می رسید.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک سوء تغذیه قندهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان