Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مقتومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: تولید این میزان گل و نهال در گلخانه فضای سبز شهرداری زمینه ساز صرفه جویی حدود یک میلیارد تومانی در هزینه های شهرداری شده است.

وی افزود: ۶۰ هزار بوته انواع گل زینتی دائمی شامل انواع رز، پیچ امین الدوله و پاپیتال برای زیباسازی میادین در طول سال کشت و در معابر اصلی شهر کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تابسان سال جاری نیز ۸۵ هزار بوته انواع گل های فصلی نیز در میادین و معابر شهر مراغه توسط واحد فضای سبز شهرداری کاشته شده است.

مقتومی اضافه کرد: همچنین ۴۲ هزار بوته کلم زینتی نیز در فصل پاییز در میادین و معابر شهر غرس و کاشته شده است.

وی همچنین گفت: ۴۵ هزار بوته گل زینتی فصلی شامل انواع گل های همیشه بهار و اختر الوان و نیز ۸۵۰۰ جعبه گل بنفشه برای فضاسازی میادین و معابر شهر مراغه در ماه های پایانی سال و آستانه عید نوروز آماده کاشت  شده است.


وی ادامه داد: سه هزار و ۳۰۰ اصله نهال نارون و سنجد نیز برای کاشت در خیابان های تازه احداث شهر مراغه  و انبوه کاری ها در گلخانه فضای سبز شهرداری مراغه تولید و آماده غرس شده است.

مقتومی افزود: زیباسازی شهر گام مهم و اساسی برای ایجاد امنیت روحی و روانی شهروندان بوده و از این رو تحقق این امر نیازمند مشارکت همه جانبه تمام افراد و شهروندان است.

وی با بیان اینکه زیباسازی شهری اصلی‌ ترین مباحث مدیریت شهری است، گفت: اجرای فضاسازی و زیباسازی دارای اهمیت بالایی در ارتقای روحیه سالم و با نشاط مردم و جذب گردشگر در شهر فرهنگی و تاریخی مراغه است.

برچسب‌ها شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه هزار بوته شهر مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ