Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: بر اثر سیل و سیلاب هزار و ۲۳۰ منزل روستایی در جنوب استان دچار آبگرفتگی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شده است. - اخبار استانها -

مجید سعیدی در گفت ‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، اظهار داشت: سه عامل بسیار مهم باعث شدت خسارات در سیل جنوب استان کرمان شد که اولین آن شدت بارش‌ها و روان آب‌ها در این بارندگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکهدخل و تصرف در طبیعت و تغییر مسیر رودخانه از دیگر عوامل ایجاد خسارت سیل بود گفت: عدم توجه به هشدارهای داده شده از سوی ستاد بحران نیز باعث خسارات می‌شود که در این سیل شاهد آن بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به وقوع سیل در روز‌های گذشته در استان کرمان و بارندگی‌هایی که از دو روز قبل در استان آغاز شده است افزود: در شش شهرستان استان مشکلاتی را ناشی از شدت سیلاب‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان ریگان نیز طوفان و گرد و غبار شدید داشتیم که باعث مشکلاتی برای مردم شد تصریح کرد: در مجموع 175 راه روستایی مسدود شد که تاکنون 31 راه روستایی بازگشایی شده است.

جسد مرد 35 ساله غرق شده در سیل جنوب استان کرمان پیدا شدروایت تسنیم از امدادرسانی به مردم سیل‌زده "کروچان" استان کرمان + فیلمخسارت سیل به مناطق "رودبار جنوب" استان کرمان به روایت تصویر

سعیدی با اشاره به اینکه هزار و 230 منزل روستایی دچار آبگرفتگی بین 20 تا 100 درصد شده است گفت: لایروبی خانه‌های سیل‌زده توسط نیروهای مردمی هلال‌احمر و بسیج و گروه‌های جهادی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با استقرار ماشین‌آلات سنگین در منطقه 44 روستا از خطر جدی سیلاب نجات یافتند تصریح کرد: برق 34 روستا و آب 32 روستا قطع شده بود که در حال حاضر فقط دو روستا قطعی برق داریم و 17 روستا نیز هنوز قطعی آب دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه خسارت زیادی بر اثر سیلاب به زیرساخت‌های استان وارد شده است گفت: متاسفانه یک جان باخته در شهرستان قلعه گنج بر اثر سیلاب داشتیم و دو کودک نیز به‌دلیل نزدیک شدن به رودخانه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/511/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل زده سیل استان کرمان سیل زده سیل استان کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی