Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:53:11 GMT

کوهنورد بانه ای گرفتار در آربابا نجات یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۸۴۲۶

کوهنورد بانه ای گرفتار در آربابا نجات یافت

اسماعیل رحیمی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از ظهر امروز دوشنبه گروهی از کوهنوردان بانه برای کوهنوردی به کوه آربابا رفته بودند که یکی از کوهنوردان دچار مشکلی قابی شد و در برف گرفتار شد.

وی اضافه کرد: همراهان این کوهنورد برای نجات جانش با گروه های امدادی تماس گرفتند و یک اکیپ هفت نفره از نجات گران جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی گفت: امدادگران کوهستان با انجام عملیات پیمایش زمینی از نقطه مستقرشدن آمبولانس تا محل حادثه، این کوهنورد ۳۵ ساله را پس از یک ساعت یافتند و پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی با احتیاط کامل از کوه پایین آوردند و به بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه منتقل کردند.

وی ادامه داد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و بارش برف سنگین، عملیات امداد و نجات توسط تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان انجام شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها کوهنوردی بانه سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهنوردی بانه سازمان امداد و نجات هلال احمر کوهنوردی بانه سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس

ایسنا/آذربایجان شرقی بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر بازگشت یک خانواده ۱۱ نفره را در منطقه اکوز داغی شهرستان هریس مسدود کرد و آن‌ها را در شرایط خطرناکی قرار داد و در نهایت، این خانواده پس از پنج ساعت نجات پیدا کرد.

بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بود، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شد. وجود دو کودک زیر شش سال بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین‌شان مشخص شد. عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات‌رسان پس از پنج ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌ احمر شهرستان هریس انتقال‌ دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌ احمر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر در این‌باره گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه‌دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از گردشگران و کوهنوردان، طبیعت‌گردان و کوهروان تقاضا می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب کنند یا با رعایت تمام نکات ایمنی، اقدام به این کار کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور