Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قانونگذار ارشد مجلس دومای روسیه گفته رئیس‌جمهور ایران روز پنجشنبه در جمع گروهی از قانونگذاران این مجلس سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک قانونگذار ارشد مجلس دومای روسیه گفته «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران روز پنجشنبه در جمع گروهی از قانونگذاران این مجلس سخنرانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نوشته ایتارتاس، «الکساندر ژاکوف» امروز دوشنبه تصریح کرد جلسه روز پنجشنبه «دومای دولتی» که مجلس سفلای روسیه است با سخنرانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

شبکه روسی «روسیا-وان» روز گذشته (یکشنبه) گزارش داده بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در روز‌های آینده میزبان رئیسی خواهد بود و یکی از محور‌های این سفر حل مسائل پیرامون «احیای توافق هسته‌ای» است.

خبرگزاری فارس نیز پیش‌تر گزارش داده بود رئیس جمهوری اسلامی ایران اواخر این هفته سفری به روسیه خواهد داشت و قرار است در این سفر با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در نشست خبری سالانه خود درباره سفر رئیسی به روسیه گفت: «این یک دیدار مهم است و باید ارتباطات در عالی‌ترین سطح ادامه پیدا کند. البته اخیراً این ارتباطات تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند. روسای جمهور دو کشور تلفنی صحبت داشته‌اند، اما دیدار حضوری سازنده‌تر خواهد بود. اهمیت این دیدار در لزوم تطبیق یادداشت‌ها درخصوص تمام مسائل و دستورکار‌ها به‌ویژه با توجه به تغییر ریاست دولت ایران است و باید تضمین تداوم تبادلات اقتصادی و دیگر حوزه‌ها را تحلیل کنیم».

لاوروف افزود: «زمانی که پروژه‌های مشترک زیادی وجود دارند، باید به جزئیات توجه داشته باشیم و دولت در حال کار کردن بر روی آن است کمیسیون مربوطه به ریاست وزرای انرژی باید سهم خود را در این گفتگو‌ها داشته باشند. همچنین مسائلی در زمینه سیاست‌های بین‌المللی، برجام، اوضاع کلی در خلیج فارس وجود دارد که اخیراً نیز بین دو طرف مورد بحث قرار گرفته‌اند. دستورکار ما شامل همکاری با سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است. ایران یکی از اعضای تیمی است که از اصول قوانین بین‌المللی دفاع می‌کنند و نه یک سری توافقات محدود گروه کوچکی از کشورها».

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ایران همچنین عضوی از گروه دفاع از منشور سازمان ملل است. درخصوص برخی مسائل منطقه‌ای، همکاری‌های نزدیکی در سوریه داریم در کنار ترکیه عضو نشست آستانه هستیم. این یک مثال عالی از چگونگی اتحاد دو کشور با محور اهداف مشترک با وجود دیدگاه متفاوت است. هنگامی که نتیجه بر این شد که ایجاد پلتفرمی برای کمک به سوریه قابل اجرا است، تروئیکای آستانه و کنگره سوریه کمک کردند پیش‌نویس سندی نگاشته شود که اکنون چارچوب مذاکرات است و به تقویت مذاکرات سوری‌ها کمک زیادی کرده است».

ماه پیش ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرده بود رئیسی دعوت او را پذیرفته و به مسکو سفر کند.

پوتین روز ۱۷ آذرماه پوتین در یک نشست خبری بعد از گفتگو با نخست‌وزیر یونان گفت: «درباره مسئله ایران صحبت کردیم و امیدوارم که رئیس‌جمهور ایران دعوت من را پذیرفته و بتواند اوایل سال آینده به روسیه سفر کند.»

«لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز شهریورماه سال جاری ابراز امیدواری کرده بود که «هر وقت وضعیت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اجازه دهد» سفر رئیسی به مسکو انجام شود.

پوتین یکی از نخستین رهبران جهان بود که پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت. او در پیامی ابراز امیدواری کرد فعالیت رئیس‌جمهور جدید ایران به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و تعامل در امور بین‌الملل منتهی شود.

روسیه همچنین یکی از طرف‌های مذاکره با ایران در گروه ۱+۴ است که در حال انجام مذاکراتی در وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است.

مسکو با تأکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام عامل ایجاد تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران است بر ضرورت رفع تمامی تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران تأکید کرده است.

روسیه همچنین شهریورماه سال جاری از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگ‌های حمایت کرد. «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران ضمن ابراز رضایت از پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، آن را اولین موفقیت سیاست خارجی رئیسی و امیرعبداللهیان خواند. «بختیار خاکیموف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در سازمان همکاری‌های شانگ‌های هم حضور ایران در این مجموعه را بسیار مفید توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی ایران و روسیه سفر رئیسی به روسیه دومای روسیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود

ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد با اشاره به اهداف سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: دو کشور در این بازدید طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی انرژی و همچنین همفکری پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

وی تاکید کرد که توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی پاکستان است و هر دو کشور عزم قوی برای تبدیل مرز‌های مشترک به مرز صلح، دوستی و رفاه دارند.

ممتاز زهرا در واکنش به مواضع آمریکا پیرامون گسترش همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد از جمله کارشکنی واشنگتن در بحث پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان، گفت: اسلام‌آباد معتقد است که توسعه روابط با کشور‌ها هرگز به قیمت روابط موجود با سایر کشور‌ها نیست و ما این مواضع خود را به واشنگتن منتقل کرده‌ایم.

وی اظهار داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی دو کشور تمامی گزینه‌های انرژی از جمله درباره خط لوله گاز گفتگو کردند و پاکستان مصمم است که از تمامی گزینه‌های موجود برای تامین نیاز‌های گسترده خود به انرژی استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که تجارت دوجانبه با ایران در قالب توافق تجارت ترجیحی، مراودات در مرز‌های مشترک به ویژه بهره‌برداری از ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی ادامه دارد و همزمان دو کشور به مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: پاکستان از طریق کانال‌های مختلف به آمریکا منتقل کرده است که تقویت روابط با همسایگان برای ما اهمیت بالایی دارد و در این زمینه ایران و پاکستان مشتاق به همکاری نزدیک برای تثبیت صلح و دوستی در مرز‌های مشترک هستند.

ممتاز زهرا افزود که تهران و اسلام‌آباد بر همکاری میان بنادر چابهار و گوادر، مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و انسان و نیز مقابله با پولشویی به توافقات مطلوبی دست یافته‌اند.

وی با اشاره به همسویی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: هر دو کشور با حمایت قوی از فلسطین و آتش‌بس در غزه خواستار توقف جنایات اسرائیل و همچنین ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه هستند.

براساس این گزارش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهر‌های لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران