Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه 28 دی ماه در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: سه شنبه در پایتخت برف و باران داریم.

به گزارش قدس آنلاین،صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور به بارش برف و باران در روز جاری خصوص در استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، شرق گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، البرز، زنجان و قزوین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 28 دی گستره فعالیت سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور است و در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر غرب خلیج فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدت بیشتری دارد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و غرب کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت فردا این سامانه از شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه هوای سرد در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود، گفت: بعدازظهر چهارشنبه موج دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بدین ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و غرب کرمانشاه بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه ۳۰ دی در غرب و شمال غرب کشور، ارتفاعات خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد همچنین سواحل شمالی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت و در این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: پنج‌شنبه بارش‌ها اغلب به صورت برف است و شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، شرق گیلان و غرب کردستان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه یکم بهمن در شرق مازندران و گلستان بارش شدید خواهیم داشت و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج خواهد بود.

وی با اشاره به ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور خصوصاً نیمه شمالی تا پایان هفته گفت: فردا در غرب کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه و در جنوب غرب ۵ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل در این مدت، ‌گفت: توصیه می‌شود محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش برف و باران و به تدریج وزش باد شدید، بعدازظهر نیمه‌ابری و شب صاف همراه با کاهش دما خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۵ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: 28 دی ارومیه با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر، تبریز با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر و سنندج و همدان با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش برف و باران جاده های کشور مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی پیش بینی می شود درجه زیر صفر برف و باران بارش برف کمینه دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • گزارش هواشناسی ۱۱ اردیبهشت؛ تداوم بارش در استان‌های غربی کشور
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج