Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بصیر صادق‌پور دوشنبه شب در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان اظهار کرد: بارش برف راه دسترسی به ۴۹۷ روستای استان را بسته است و تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

وی ادامه داد: این تعداد روستا به‌طور عمده در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت، مهاباد و شاهین دژ واقع شده است که تلاش خواهد شد ظرف ۲ تا سه روز آینده راه دسترسی تمامی این روستاها بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق پور با بیان اینکه عوامل راهداری از روز گذشته و پس از آغاز بارش برف با تلاش شبانه‌روزی، راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده اند افزود: در زمان حاضر تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان به غیر از محورهای مهاباد - پسوه - پیرانشهر، محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) و راه‌های دسترسی به استان‌های کردستان و زنجان از محورهای تکاب - دوراهی ایرانخواه و تخت‌سلیمان - دندی که به دلیل برف و کولاک شدید مسدود اعلام شده باز و تردد در آنها جریان دارد.

جانشین معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای اصلی و فرعی استان صورت گرفته است.

صادق پور اضافه کرد: ۶۸ راهدارخانه استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک بوده و مسافران می‌توانند در صورت گرفتار شدن در کولاک از طریق تلفن ۱۴۱ به نزدیک‌ترین راهدارخانه مراجعه کنند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک‌ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان‌غربی موجب بارش برف در بیشتر نقاط این استان شده است که بارش‌ها تا اواخرروز دوشنبه تداوم داشت، در این مدت ارتفاع برف در برخی مناطق برف‌گیر استان به بیش از نیم متر رسیده است.

کد خبر 5402483

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری جاده برفی راه روستایی بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بارش باران تعطیلی مدارس سیلاب برف روبی آمار کرونا ایلام گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: راه‌های ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا استان که در اثر سیلاب آسیب وارد شده بود با تلاش عوامل راهداری تمامی محورها بازگشایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسدالله جلال‌، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به مخاطرات جوی ایجادشده به واسطه سیلاب چند روز گذشته، 60 تیم عملیاتی راهداری و 190 نفر راهدار با 150 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین به صورت شبانه‌روزی برای  عملیات بازگشایی محورهای روستایی به‌کارگیری شدند.  

وی گفت: به راه‌های ارتباطی بیش از 350 روستای استان در اثر سیلاب آسیب وارد شده بود که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری تمامی محورهای آسیب‌دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل‌ها، آبنماها، تخلیه قنوات، ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.  

جلال‌زاده، سامانه گویای 141 را راه ارتباطی بین هم استانی‌ها با مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد و  از تعمیر و بازسازی، خرید و تجهیز ماشین آلات راهداری با یک هزار و 320 میلیارد ریال اعتبار خبر داد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه انجام عملیات راهداری علاوه بر نیروی راهدار باتجربه به ماشین‌آلات راهداری مجهز نیاز دارد، گفت: براین اساس طی سال گذشته این اداره مبلغ یک‌هزار و 320 میلیارد ریال در زمینه تعمیر و بازسازی، خرید تجهیزات ماشین‌آلات راهداری تأمین اعتبار شده است.  

وی افزود: از محل اعتبارات 1402 برنامه‌ ریزی جهت بازسازی 14دستگاه ماشین‌آلات راهداری، همچنین تعمیر و راه‌ندازی سایر ماشین‌آلات با اعتبار 306 میلیارد ریال انجام و خرید انواع ماشین‌آلات راهداری در مرحله أخذ مجوزهای قانونی و برگزاری مناقصه است.

جلال‌زاده به 2 هزار و 88 مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: بدین منظور  45 هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیازخرید و تعویض شده‌اند. برای خرید لاستیک، تأمین روغن و سوخت مصرفی و سایر اقلام مصرفی نیز جمعا 192 میلیارد ریال هزینه شده است. تمامی ماشین‌آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای هستند که عملکردشان از قبیل سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آن‌ها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند