Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعتراض مدیر تولید فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی به دیده شدن این فیلم توسط افرادی خارج از ترکیب اعضای هیأت انتخاب جشنواره که منجر به واکنش رسمی دبیرخانه این رویداد شد، حالا انتشار یادداشتی درباره فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا در صفحه شخصی یک منتقد سینمایی، واکنش اعتراضی این فیلمساز را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن دریالعل مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج نیز در نشستی خبری درباره حذف فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» از جشنواره چهلم فیلم فجر با کنایه نسبت به دیده شدن این فیلم از سوی افراد غیرمرتبط با دبیرخانه جشنواره گلایه کرده بود.

حالا «شب طلایی» سومین فیلمی است که عواملش نسبت به دیده شدن احتمالی آن از سوی افراد غیرمرتبط با جشنواره آن هم بدون اطلاع عوامل فیلم گله‌مند شده‌اند.

بنابر متن ارسالی از سوی روابط عمومی فیلم «شب طلایی»، یوسف حاتمی کیا کارگردان این فیلم در پی انتشار یادداشتی درباره فیلم خود که قرار است در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شود، در صفحه شخصی یک منتقد سینما، یادداشتی را منتشر کرده است.

در متن یادداشت یوسف حاتمی‌کیا آمده است:

«چه ردای افتخاری است که فیلم‌هایی که در جشنواره حضور دارند را زودتر از زمان پخشش، پنهانی و بدون اجازه سازندگانش ببینیم و دست به قلم شده، در تأیید یا رد آن صفحه‌ای سیاه کنیم.

زمانی که با نگارنده آن تماس حاصل می‌شود که چگونه فیلمی را تماشا کرده است که تنها و به امانت در اختیار دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و شورای پروانه نمایش قرار گرفته است؛ به دروغ یا شاید راست؛ اطمینان می‌دهد که فیلم را ندیده است و تنها با دیدن تعدادی عکس فیلم، دست به نقد شده و طوماری را نوشته است.

این چه بی‌اخلاقی آشکاری است که هر روز عریان‌تر از دیروز خودنمایی می‌کند. اگر تماشاگرِ پنهانی فیلم بوده‌اید که شرم بر شما باد و اگر خود را تماشاگرنمای فیلم نشان می‌دهید و بدون دیدن حتی لحظه‌ای از فیلم به نقد یا تمجید از آن می‌پردازید که دیگر زبانم قاصر است از پیدا کردن جمله‌ای در وصف این عمل.

امید دارم که رسم امانت‌داری در میانمان هنوز اعتبار داشته باشد و به آن نیز چوب حراج نزنیم.»

کد خبر 5402518 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: یوسف حاتمی کیا فیلم شب طلایی چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه تئاتر ایران جشنواره فیلم عمار برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر پردیس سینمایی چارسو سازمان صداوسیما پیمان جبلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جشنواره فیلم فجر قاسم سلیمانی یوسف حاتمی کیا شب طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عرب‌ها به وانت طلایی ایرانی

بازدید 3 بعد از انتشار ویدیویی از رانندگی آفریقایی‌ها با وانت زامیاد، حالا ویدیویی از واکنش جالب اعراب حاشیه خلیج فارس با دیدن نیسان طلایی ایرانی در فضای مجازی منتشر شده است. این ویدیوی جالب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • واکنش عرب‌ها به وانت طلایی ایرانی
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن