Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون به دلیل قابلیت سرایت بالاتر باعث افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان شده است به طوری که بیش از نیمی از کشور‌های جهان هم اینک درگیر این سویه هستند.

در مقابل، مقامات بهداشتی تجویز دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا را پیشنهاد داده اند. یافته‌های محققان نشان می‌دهد تزریق دوز تقویتی می‌تواند از ابتلا به کرونای شدید و بستری شدن در بیمارستان به میزان قابل توجهی بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، برخی کشور‌ها اقدام به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای کاهش مرگ و میر به ویژه در افراد آسیب پذیر (کهنسالان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای) کرده اند. با این حال، شواهد حاکی از آن است که حتی دوز چهارم نیز نمی‌تواند مانع از ابتلای افراد به سویه امیکرون شود.

دانشمندان می‌گویند تحقیقات بر روی ۱۵۴ فرد از کادر درمانی که دوز چهارم واکسن فایزر را دو هفته پس از دوز سوم دریافت کرده بودند و نیز ۱۲۰ فردی که دوز چهارم واکسن مدرنا را یک هفته پس از دوز سوم تزریق کردند نشان داد گرچه سطح آنتی بادی‌های خون آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت، اما این میزان به اندازه‌ای نبود که مانع از ابتلا به سویه امیکرون شود.

مدیر این تحقیقات اعلام کرد: پس از تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، شاهد افزایش بسیار بیشتر آنتی بادی‌ها در بدن افراد نسبت به دوز سوم بودیم. با این حال، متاسفانه این سطح از آنتی بادی در بدن نیز نمی‌تواند جلوی ابتلا به سویه جدید کرونا را بگیرد.

این پژوهش نخستین تحقیقات درباره تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در انسان است. گرچه تزریق واکسن مانع از ابتلا به سویه جدید نمی‌شود، اما مقامات بهداشتی تاکید دارند به دلیل آنکه تزریق واکسن از ابتلا به کرونای شدید و بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می‌کند، افراد همچنان باید برای کاهش تلفات واکسن تزریق کنند.

منبع: خبرگزاری رویترز

بیشتر بخوانید

سندرمی بدبو که موجب خودکشی می‌شود! خواص درمانی گل قاصدک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیکرون کرونا تزریق دوز چهارم واکسن مانع از ابتلا واکسن کرونا دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن