Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فعالیت سامانه بارشی جدید از ۲۶ دی ماه در سیستان و بلوچستان تاکنون شهرستان‌های فنوج، خاش و نیمروز و پنج روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با فعالیت سامانه بارشی جدید در سیستان و بلوچستان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بار دیگر در پی بارندگی های سنگین طغیان کرد و موجب انسداد برخی از محورهای مواصلاتی به ویژه در جنوب استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما پیرامون آخرین وضعیت جوی و اقدامات پیشگیرانه در صورت بروز حوادث احتمالی بیان کرد: شرایط بارندگی عادی است و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: هم اینک در پی بارندگی های اخیر محور دلگان - ریگان و مسیر دلگان - چاه اسحاق به دلیل طغیان رودخانه ها مسدود، و تردد در سایر محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی به روال عادی جریان دارد.

این مسئول از شهروندان و رانندگان خواست علاوه بر رعایت هشدارهای ترافیکی با توجه احتمال تدوام بارش نزولات آسمانی در برخی مناطق جنوبی استان، قبل از تردد در محورهای مواصلاتی از وضعیت جوی و وضعیت محورهای مواصلاتی مطلع تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.
 
۷۳ آسیب دیده از بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: در پی بارش باران از روز گذشته ۲۶ دیماه جاری شهرستان‌های فنوج، خاش و نیمروز و ۵ روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند. 

وی افزود: ۲۴ خانوار آسیب دیده به تعداد ۷۳ نفر، توسط ۱۱ تیم عملیاتی امداد رسانی و ۶ خانوار آسیب دیده به تعداد ۲۰ نفر در ۶ چادر امدادی اسکان اضطراری داده شدند. 

به گفته این مسئول تاکنون هشت تخته پتو و ۶ تخته موکت به همراه ۷۵ کیلوگرم نایلون بین آسیب دیدگان توزیع شده است. 

میربهاء الدین تصریح کرد: همچنین ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۴۰ کیلو گرم برنج، ۷ کیلو گرم چای و ۴ شعله والور نیز در بین آسیب‌دیدگان توزیع شد.

بیشترین خسارت سیل به محورهای ارتباطی و حوزه کشاورزی وارد شد

ولی محمد بامری، فرماندار دلگان بیان کرد: در پی بارش‌های شبانه روز گذشته در شهرستان دلگان و ارتفاعات حوزه آبریز جازموریان و طغیان سیلاب ها تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان دلگان با شهرهای همجوار مسدود شده است.

به گفته وی، بارندگی و سیل اخیر بیشترین خسارت را به محورهای ارتباطی و حوزه کشاورزی ، دام و منازل مسکونی مردم وارد کرده است.

این مسئول افزود: در این بارش ها و سیل روستاهای چاه الوند، چاه کیچی، چیل کنار و سردشت دچار آبگرفتگی محور ارتباطی دهستان هودیان به دلگان و برق و آب این روستاها نیز قطع و فعلا امکان مراجعه نیروهای امدادی به علت مسدود بودن راه ها از طریق زمینی میسر نیست.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی و ستاد بحران پای کار بوده و با فروکش کردن سیلاب عملیات امداد رسانی به مناطق سیل زده و بررسی وضعیت مناطق آغاز خواهد شد.

علی یوسف زهی، سرپرست اداره برق دلگان گفت: برق مناطق روستایی چاهکیچی، گنبد علی، چاه الوند، سردشت در دلگان که در پی بارندگی و سیل اخیر قطع شده بود، وصل شد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان محورهای مواصلاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان