Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:59:01 GMT

آنچه به یک حادثه دامن زد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۰۱۸۶

آنچه به یک حادثه دامن زد

ایسنا/خراسان جنوبی یک حادثه دردناک سرقت در مرکز خراسان جنوبی، باعث ترس مردم شده و آنان را بی اعتماد کرده است؛ حادثه‌ای که مردم را هوشیارتر کرده تا درب خانه خود را به روی هر فردی نگشایند.

دستش را روی زنگ می‌گذارد تا صاحب خانه مجبور به باز کردن درب منزل شود. صاحب خانه که زن مسنی است درب را می‌گشاید و به جای اینکه با مامور برق مواجه شود، با زنی جوان که قصد سرقت دارد مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زن جوان با چکشی در دست به جان صاحب خانه می‌افتد؛ در حین ضربات چکش پسر صاحب خانه از راه می‌رسد و دنبال سارق می‌دود تا بتواند او را دستگیر کند.

به گزارش ایسنا، این داستان یک دزدی عجیب در بیرجند است؛ دزدی که در فضای مجازی بسیار صدا کرد چراکه بیرجند یکی از امن ترین شهرها در کشور بوده و مردمش به دور از این حاشیه‌ها و سرقت‌ها بوده‌اند، اما اکنون این حادثه آنان را ترسانده است. هرچند ترس زمینه‌ای برای هوشیار ماندن است.

حجت الاسلام علی نسایی زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی می‌گوید: سوابق متهمه بررسی شد و متوجه شدیم که وی، یک فرد سابقه دار است؛ بنابراین این فرد مجددا احضار شده و قرار بازداشت موقت صادر شده و روانه زندان شد.

مردم موارد ایمنی را رعایت کنند

سرهنگ کاظم صادقی، رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم هوشیارتر بوده و درب خانه خود را به روی هر فردی باز نکنند، افزود: سرقت‌ها در خراسان جنوبی افزایش یافته که مهم ترین دلیلش می‌تواند بی احتیاطی و نبود ایمنی باشد.

وی با هشدار در خصوص افزایش ۱۳ درصدی سرقت‌های خُرد در استان، گفت: سرقت اماکن عمومی از بیشترین سرقت‌ها در این مدت بوده است؛ با تلاش های نیروهای انتظامی ۷۵درصد سرقت‌های خُرد و ۱۰۰ درصد سرقت‌های خشن در استان کشف شده است.

صادقی بیان کرد: افزایش سرقت‌های خرد، هشداری برای شهروندان در خصوص رعایت بیشتر نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت هاست که در بررسی کارشناسان پلیس سهم عمده‌ای از وقوع سرقت‌ها ناشی از بی احتیاطی مال باختگان در نگهداری از اموال شخصی بوده است؛ نیاز است مردم اقدامات ایمنی را در منزل و محل کار داشته باشند و در صورت امکان از حضور یا دوربین مدار بسته نگهبان استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر شهروندان با موارد مشکوکی مواجه شدند باید در اسرع وقت از طریق شماره ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند، اظهار کرد: اگر سرقت منزل اتفاق افتاد باید شهروندان از برهم زدن صحنه خودداری کنند تا پلیس بتواند بررسی‌های لازم را انجام دهد.

صادقی بیان کرد: از لحاظ وقوع سرقت، خراسان جنوبی، جزء رتبه‌های آخر است؛ کمترین وقوع سرقت در استان نشان‌دهنده این است که مردم مومن و همراه با مجموعه انتظامی هستند.

رییس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به ماجرای سرقتی که اخیرا در بیرجند رخ داد، گفت: در جریان این سرقت به موقع با پلیس تماس گرفته شد و حضور ماموران انتظامی در صحنه باعث شد که با همکاری شاکی، متهم دستگیر شود و اکنون پرونده وی در حال رسیدگی است.

صادقی ادامه داد: اکثر سرقت‌ها در سطح استان خرد هستند و در زمینه سرقت‌های مهم افزایش چندانی در استان نداشتیم؛ سرقت‌های خرد ارزش مالی زیادی ندارند اما جزء آمار محاسبه می‌شوند لذا نیاز است که در مباحث امنیتی شهروندان بیشتر توجه داشته باشند.

این آخرین حادثه سرقت نیست و باید کمی جدی تر گرفت ایمنی و هوشیاری را. شاید اگر آن زن بدون رویت کارت شناسایی درب خانه را باز نمی‌کرد هیچ گاه اتفاق نمی‌افتاد؛ شاید اگر هوشیارتر بود آن زن به او آسیبی نمی‌رساند؛ شاید اگر به چهره زن دقت می‌کرد این اتفاق  نمی‌افتاد؛ شاید و شایدهای بسیار که دیگر برای او سلامتی نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سرقت منطقه خراسان جنوبی نیروی انتظامی پليس دستگیری سارقان خراسان جنوبی صاحب خانه سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

سال گذشته به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

 

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز به روستای مهموئی رفت و با اعطای لوح سپاس از مردم این روستا تقدیر کرد.

قناعت در این مراسم با بیان اینکه روستای مهموئی، سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه است گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم و پیشقدم و پیشرو بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

 

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با مردم متدین، انقلابی و پای کار برای بازسازی عتبات عالیات یاد کرد و افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

 

استاندار به برخورداری و توانمندی اقتصادی و زیرساختی سایر استان‌ها نسبت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در زمینه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، مردم خراسان جنوبی علیرغم کم‌ برخوداری اقتصادی و ضعف زیرساختی اما به واسطه غنای دینداری، بصیرت، تقوا و عشق و علاقه به اهل بیت‌ (ع)، جزو استان‌های برخوردار است.

وی با اشاره به جانفشانی مردم خراسان جنوبی برای اهل بیت (ع) ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور سرانه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه را ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته و به سرانه چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال رسیده‌اند که نشان می‌دهد این مردم بسیار فهیم و با بصیرت دینی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه